مایکروسافت آفیس ۲۰۲۴ بدون اشتراک پولی از راه می‌رسد

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
مطالعه 6 دقیقه
مایکروسافت آفیس 2021
مایکروسافت آفیس ۲۰۲۴ سال آینده عرضه خواهد شد و اکنون می‌توانید پیش‌نمایش آن را آزمایش کنید.
تبلیغات

خرید مجوز اشتراکی برای استفاده از نرم‌افزارهایی مثل مجموعه‌ی آفیس مایکروسافت برای بسیاری از مشاغل بصرفه نیست. ظاهراً غول فناوری اهل ردموند از این موضوع اطلاع دارد، زیرا می‌خواهد مجموعه‌ی آفیس ۲۰۲۴ را با مجوز دائمی منتشر کند.

مجموعه‌ی مایکروسافت ۳۶۵ که قبلاً با نام آفیس ۳۶۵ شناخته می‌شد، هم برای مصرف‌کنندگان عادی و هم برای مشتریان سازمانی ارائه شد اما با نسخه‌های سنتی این مجموعه تفاوت‌هایی دارد. شکی‌ نیست محصولات مبتنی‌بر اشتراک مثل مایکروسافت ۳۶۵ راهکاری بی‌نظیر برای دسترسی کاربران به مجموعه ابزارها و سرویس‌های همیشه به‌روز آن است، اما مواردی وجود دارد که افراد و سازمان‌ها درواقع خرید مجوز دائمی را ترجیح می‌دهند. در این حالت می‌توان یک‌بار محصول مورد نظر را خریداری و برای همیشه از آن استفاده کرد.

برخی حدس می‌زنند آفیس ۲۰۲۱ آخرین نسخه‌ی لایسنس دائمی این محصول باشد اما قطعاً نسخه‌ی جدیدی در راه است. کارشناسان XDA ابتدا وجود نام تجاری و داده‌های مجوز دائمی را در نسخه‌ی پیش‌نمایش داخلی مایکروسافت آفیس کشف کردند. به‌هرحال رویداد Ignite مایکروسافت هفته‌ی آینده در سیاتل برگزار خواهد شد و انتظار داریم در آن زمان جزئیات بیشتری درمورد نسخه‌ی ۲۰۲۴ آفیس به‌دست آوریم.

آفیس ۲۰۲۴

درحال‌حاضر فقط می‌دانیم نسخه‌ی ویندوز مجموعه‌ی آفیس مایکروسافت از برچسب LTSC بهره می‌برد که به‌معنای خدمات طولانی‌مدت است. بدین‌ترتیب اگر به مجموعه‌ی آفیس نیاز دارید، با خرید مجوز دائمی نسخه‌ی ۲۰۲۴ می‌توانید همیشه از آن استفاده کنید.

نسخه‌ی نمایشی آفیس ۲۰۲۴ نیز دردسترس قرار گرفته است اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده، حتماً از اطلاعات خود نسخه‌ی پشتیبان بگیرید.

روش نصب نسخه‌ی پیش‌نمایش آفیس ۲۰۲۴

مایکروسافت تعداد زیادی کانال به‌روزرسانی برای نسخه‌های مختلف آفیس دارد. هدف اصلی این کار، ارائه‌ی انتخاب‌های انعطاف‌پذیر است. کانال DevMain نسبت‌ به سایر آیتم‌های موجود بهتر به‌نظر می‌رسد زیرا اکنون نسخه‌های پیش‌نمایش آفیس ۲۰۲۴ را ارائه می‌دهد.

کانال DevMain برای کارکنان داخلی مایکروسافت در نظر گرفته شده است تا قبل‌ از انتشار عمومی هر محصول، آن را آژمایش و مشکلات احتمالی را شناسایی و رفع کنند. در ادامه روش نصب نسخه‌ی نمایشی آفیس ۲۰۲۴ را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله توضیح می‌دهیم.

۱. جدیدترین نسخه‌ی YAOCTRU را از مخزن اسکریپت‌های گیت‌هاب دانلود کنید. در لحظه‌ی نوشته‌ شدن این مقاله، نسخه‌ی ۹ جدیدترین آپدیت موجود است.

۲. محتویات فایل فشرده‌ی دانلود‌شده را استخراج کرده و سپس فایلی به‌نام YAOCTRU_Generator.cmd را اجرا کنید. این کار به واگذاری دسترسی مدیر نیاز ندارد و بنابراین با دبل کلیک به‌راحتی انجام می‌شود.

۳. در بخش کانال به‌روزرسانی، DevMain Chann را انتخاب کنید. سپس باید نسخه‌ی ۳۲ یا ۶۴ بیتی، زبان و منبع آفیس را انتخاب کنید.

ابزار yaoctru1
ابزار yaoctru
ابزار yaoctru

۴. در این مرحله باید فرمت خروجی مناسب را انتخاب کنید. این ابزار می‌تواند اسکریپت‌های دانلود سازگار با wget، aria2 و curl را ایجاد کند.

ابزار yaoctru

۵. نسخه‌ی پیش‌نمایش آفیس ۲۰۲۴ را با استفاده از فهرست script/URL که قبلاُ ایجاد کرده‌اید، دانلود کنید. ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۱۸۰۳ به‌ بعد، ابزار Curl را به‌طور پیش‌فرض ارائه می‌دهند و برای استفاده از این ویژگی نیازی به نصب برنامه‌های اضافه ندارید.

ابزار yaoctru

۶. اکنون که فایل‌های منبع آماده هستند، جدیدترین نسخه‌ی زیپ‌شده‌ی YAOCTRI را از مخزن اسکریپت‌های GitHub برای بخش نصب، دانلود کنید. در زمان نوشته‌ شدن این مقاله، آخرین آپدیت YAOCTRI با شماره ۱۰٫۷ منتشر شده است.

۷. محتویات فایل فشرده را استخراج و Reference-C2R_Config.ini، YAOCTRI_Configurator.cmd و YAOCTRI_Installer.cmd را به پوشه‌ای که اجزای آفیس را در آن دانلود کرده‌اید، منتقل کنید.

ابزار yaoctri
ابزار yaoctri

۸. روی فایل YAOCTRI_Configurator.cmd راست‌کلیک و آن را با دسترسی مدیر سیستم اجرا کنید. اکنون باید فایل‌های نصب آفیس به‌طور خودکار شناسایی شوند.

۹. در اعلان انتخاب محصول، یکی از گزینه‌های ۲۰۲۴ را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال Office ProPlus 2024 اکثر برنامه‌های رایج آفیس را ارائه می‌دهد.

ابزار yaoctri
ابزار yaoctri
ابزار yaoctri
ابزار yaoctri

۱۰. اگر همه‌ی مراحل را به‌درستی انجام داده باشید، اسکریپت به شما کمک می‌کند داده‌های پیکربندی را نهایی و آفیس ۲۰۲۴ را نصب کنید. برای شروع نصب‌کننده‌ی آفیس، Install Now را انتخاب کنید.

نصب کننده آفیس ۲۰۲۴ نسخه پیش نمایش

۱۱. پس‌ از نصب موفقیت‌آمیر آفیس، می‌توانید از همه‌ی برنامه‌های آن استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات