دعوای سامسونگ و اپل بر سر پتنت‌، بار دیگر دادگاهی شد

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا سامسونگ در تلاش است تا غرامت ۴۰۰ میلیون‌ دلاری که باید به اپل پرداخت کند، کاهش دهد.
تبلیغات

دعوای دو کمپانی بزرگ اپل و سامسونگ بر سر این‌که کدام‌یک از این دو کمپانی نخستین بار پتنت گوشی با گوشه‌های گرد را ثبت کرده، ظاهرا مجددا آغاز شده است. البته پرونده‌ی مربوط به این ماجرا در سال ۲۰۱۲ و به دنبال این‌که دادگاه از سامسونگ خواست بیش از ۱ میلیارد دلار به اپل پرداخت کند، حل و فصل شد. پس از گذر چند سال، وکلای سامسونگ موفق شدند با دلایل منطقی، این رقم ۱ میلیارد دلاری را کاهش دهند و آن را به ۴۰۰ میلیون دلار برسانند. حال به‌تازگی مشخص شده است که سامسونگ حاضر نیست این رقم را هم پرداخت کند و وکلای این کمپانی برای کاهش آن، به دادگاه درخواست تجدید نظر داده‌اند.

روز گذشته در کالیفرنیا قاضی لوسی هارن کو، موافقت رسمی خود را با تشکیل دادگاه تجدید نظر اعلام کرد؛ بر این اساس، اپل و سامسونگ تا روز ۲۵ اکتبر وقت دارند که به اتفاق، روزی را برای برگزاری جلسه‌ی دادگاه تعیین کنند. فلوریان میولر، وکیلی که خبر موافقت دادگاه با برگزاری جلسه‌ی جدید بین سامسونگ و اپل را منتشر کرد، گفته است که ۳۰ درصد امکان دارد این دو کمپانی، مشکلات فعلی‌شان را در خارج از محیط دادگاه حل و فصل کنند.

اپل و سامسونگ اخیرا درگیر قضایای دیگری نیز شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان اختلافات با کمپانی کوالکام را نام برد. البته در این دعوا، سامسونگ و اپل در یک گروه و علیه کوالکام هستند.

مشکل بین این دو غول فناوری به نقض پتنت‌های اپل توسط سامسونگ برمی‌گردد. البته این قضیه تا حد زیادی رفع شده و بحث فعلی در مورد چیز دیگری است؛ خسارتی که سامسونگ قرار است به اپل پرداخت کند، باید بر اساس سود کلی به‌دست‌آمده از فروش گوشی‌های هوشمندش باشد یا درصد مشخصی از آن؟ دادگاه عالی آمریکا پیش‌تر اعلام کرده است که پرداخت غرامت به اپل بر اساس سود کلی، کاری ناعادلانه است. 

نظر شما در مورد دعوای بین اپل و سامسونگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات