کالبدشکافی گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس‌ ال

یک‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
باز کردن و بستن مجدد گوشی‌ها کاری است که اغلب کاربران حرفه‌ای دوست دارند برای تعمیرات جزئی خودشان انجام دهند.
تبلیغات

علاقه‌مندان به تعمیرات، حامیان شکنجه دادن تلفن‌های همراه و آن‌هایی که همواره گوگل را برای طراحی‌هایش تحسین می‌کنند، همگی کنجکاو هستند که بدانند در طراحی داخلی گوشی جدید پیکسل ۲ ایکس ال چه خبر است. در این مطلب کالبدشکافی وب‌سایت معروف IFIXIT را خواهید دید و مرحله به مرحله با چگونگی باز کردن پرچم‌دار جدید گوگل آشنا خواهید شد. هرچند این کالبدشکافی باعث صدمه دیدن دستگاه می‌شود؛ اما چنین کاری با اهداف علمی، آموزشی و برای بررسی قطعات انجام می‌گیرد و مسلما اعضای گروه IFIXIT مهارت کافی در برگرداندن دستگاه به حالت قبل دارند.

کاربران بسیاری هنگام خرید گوشی، به نمره‌ی قابل تعمیر بودن دستگاه اهمیت می‌دهند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که مثلا اگر به تعویض باتری، صفحه‌نمایش یا احیانا مودم معیوب نیاز شد، می‌توانند خودشان از پس آن بربیایند یا خیر. گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال نمره‌ی تعمیرپذیری ۶ از ۱۰ کسب کرد؛ درحالی‌که نسخه‌ی قبلی این دستگاه یعنی گوگل پیکسل ایکس‌ال موفق به کسب نمره‌ی ۷ از ۱۰ شده بود. به هرحال ما هیچ‌وقت تعمیرات خانگی را به هیچ کاربر غیر متخصصی توصیه نمی‌کنیم.

باتری پیکسل ۲ ایکس‌ال که توسط شرکت ال‌جی تولید می‌شود، غیر قابل تعویض است. قاب میانی مقاوم به همراه پوشش کابل‌های صفحه‌نمایش، به‌شدت روند جدا کردن باتری را دشوار می‌کنند.

پیکسل 2 ایکس‌ال کالبدشکافی

اما از سوی دیگر، بسیاری از اجزای این گوشی مانند سنسور اثر انگشت از طراحی ماژولار برخوردار هستند و این یعنی بدون پیچ در یکدیگر چفت می‌شوند. با این حساب، اگر اصرار دارید خودتان گوشی را باز کنید، خبر خوب این است که تنها با ۹ پیچ استاندارد فیلیپس مواجه خواهید بود.

tear down

پیکسل ۲ ایکس‌ال قطعاتی از شرکت‌هایی چون سامسونگ، کوالکام، آواگو (Avago) و موراتا (Murata) در خود جای داده است. همچنین یک پردازنده‌ی تصویر کمکی مخصوص پیکسل مشاهده شد که اطلاعات چندانی از آن در دسترس نیست. علاوه‌ بر موارد یادشده، سنسورهای اکتیو اج در پیکسل ۲ ایکس‌ال شباهت زیادی به ترک‌پد فورس تاچ در مک‌بوک دارند؛ اما در نگاه دقیق‌تر، از آن بهتر طراحی شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات