نت فلیکس سال آینده ۸ میلیارد دلار برای ساخت برنامه سرمایه‌گذاری می‌کند

پنج‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
نت فلیکس در گزارش مالی خود اعلام کرده است که ۸ میلیارد دلار برای ساخت برنامه‌های اختصاصی در سال آینده سرمایه‌گذاری می‌کند.
تبلیغات

روز دوشنبه نت‌فلیکس گزارش مالی خود از سه‌‌ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۱۷ را منتشر و اعلام کرد که سال آینده برای ساخت برنامه‌های اختصاصی سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت سال ۲۰۱۷ حدود ۶ میلیارد دلار برای ساخت برنامه، بودجه اختصاص داده بود. حال بر اساس گزارش نت‌فلیکس، این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۷ تا ۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

در گزارش مالی اخیر این شرکت ذکر شده است که در این مدت ۵.۳ میلیون نفر به مشترکان نت‌فلیکس اضافه‌ شده‌اند که از پیش‌بینی‌ها فراتر رفته است. همچنین درآمد حاصل از مشترکان جدید نزدیک به ۳ میلیارد دلار است که افزایش درآمد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل عاید این شرکت می‌کند. علاوه‌بر این، درآمد خالص این شرکت در مدت ذکرشده به ۱۳۰ میلیون دلار می‌رسد که نسبت به رقم ۵۲ میلیون دلاری سال قبل، افزایش چشمگیری داشته است؛ البته این رقم از پیش‌بینی وال‌استریت که ۱۴۳ میلیون دلار ذکر شده بود، کمتر است.

بعد از پایان ساعات کاری تالارهای بورس، ارزش سهام نتفلیکس با افزایش ۱.۲ درصدی همراه شد؛ این اتفاق درست چند روز پس از عبور سهام این شرکت از ۲۰۰ دلار اتفاق افتاد.

در حال حاضر نت‌فلیکس ۱۰۴ میلیون مشترک پولی دارد. بر اساس گزارش اخیر این شرکت، بخش عمده‌ای از رشد درآمد این سرویس از بازارهای بین‌المللی کسب شده که ۴.۵ میلیون مشترک جدید را روانه‌ی این سرویس کرده است. 

این شرکت اعلام کرد که از این پس ۲۵ درصد بودجه‌ برای ساخت برنامه‌های اختصاصی در نظر گرفته خواهد شد. نت‌فلیکس اکنون توانسته است رقبای خود از جمله سی‌بی‌اس، اف‌اکس و اچ‌بی‌او را کنار بزند؛ این در حالی است که به‌تازگی از سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری اپل برای تولید محتوای اختصاصی اطلاعاتی به‌ دست رسیده است.

البته گزارش مالی رقبای نت‌فلیکس خبر از گام بلند آنان برای نبردی سخت در این عرصه می‌دهد. پس از اینکه هولو (Hulu) توانست با سریال درام «داستان‌های طنز» موفق به دریافت جایزه در امی امسال شود، تغییراتی در این شرکت ایجاد شد. شرکت‌های مادر هولو که شامل «فاکس قرن بیستم»، «کام‌کست»، «دیزنی» و «تایم‌وارنرز» می‌شود، به‌ نظر می‌رسد که به‌جای فروش محصولات نمایشی خود به‌ نت‌فلیکس، قصد فروش آن به هولو دارند. همچنین از آغاز ۲۰۱۹، دیزنی برای شروع فعالیت سرویس استریم ویدیو مستقل خود برنامه‌ریزی می‌کند. با آغاز این سرویس‌، احتمالا تمام فیلم‌های این شرکت از آرشیو نت‌فلیکس پاک خواهد شد.

در آن‌سو، آمازون به‌عنوان یکی از رقبای نت‌فلیکس شرایط چندان آرامی ندارد. هفته‌ی گذشته سمت روی پرایس، مدیر بخش محتوای سرویس استریم آمازون، به‌ دلیل رسوایی آزار جنسی به حالت تعلیق درآمد.

همچنین آمازون برای برنامه‌سازی و ساخت محتوا برنامه‌هایی در دست دارد. پس از سال‌ها عدم موفقیت این شرکت در کشش مخاطبان به سوی خود، این شرکت به همکاری با شرکت فیلم‌سازی واینستین (The Weinstein) روی آورده بود. قرار بود آمازون با همکاری شرکت یادشده پروژه‌ی جدیدی کلید بزند که در آن ستارگانی چون رابرت دنیرو و جولیان مور به ایفای نقش بپردازند. حال با توجه به رسوایی جنسی یکی از مدیران این شرکت یعنی هاروی واینستین، از شروع این پروژه صرف‌ نظر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات