Google Maps GL بخش سه بعدی خود را ارتقا داد: ساختمان ها را سه بعدی ببینید

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
Google Maps بدون شک بهترین ابزار رهیابی دنیا است. این ابزار هر روز پیشرفت‌های قابل توجهی می‌کند. اخیرا گوگل، امکان مشاهده سه بعدی را نیز به سرویس نقشه خود اضافه کرده و حال در نسخه Google MapsGL می‌توان ساختمان‌ها را به طور سه‌بعدی مشاهده کرد.
تبلیغات

در ماه مارس امکان مشاهده سه بعدی نقشه‌های Google Maps به وجود آمد. گوگل در آن زمان قول داد که این تجربه را به Google MapsGL نیز اضافه کند. Google MapsGL تکنولوژی نقشه خود گوگل است که فعلا در مرحله آزمایشی به سر می‌برد و از فناوری WebGL برای نمایش سه‌بعدی اجسام استفاده می‌کند. Maps GL امکان مشاهده سه‌بعدی ساختمان‌ها، تورهای تصویری سه بعدی در برخی نقاط خاص، پرواز هوایی مجازی با زاویه دید 45 درجه و رفتن به حالت Street View را فراهم می‌کند.

حال گوگل تجربه سه‌بعدی بهینه شده را به Google MapsGL اضافه کرده است. با استفاده از آنچه که تیم گوگل آن را "parallex" مینامد، Google MapsGL امکان مشاهده ساختمان‌ها به صورت سه‌بعدی واقعی از زوایای مختلف میسر می‌شود. اما بنا به گفته «شان اگان»، مهندسی که برای Google Maps کار می‌کند، این فقط یکی از موارد مختلفی است که گوگل قصد دارد بصورت سه‌بعدی ارائه کند. همچنین قبلا شاهد تورهای تصویری سه‌بعدی فو‌ق‌العاده‌ای بودیم که پرسپکتیوهای واقعی را به وجود می‌آورند، تور ساختمان‌هایی که دوست داریم ببینیم، بدون آنکه اتاقمان را ترک کنیم.

برای استفاده از امکانات تازه گوگل مپ می‌بایست از یکی از مرورگرهای مدرن که از WebGL پشتیبانی می‌کنند مانند کروم ۱۴، فایرفاکس ۸، سافاری ۵.۱ به بالا  استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات