مایکروسافت به حامی مالی پیشگامان متن باز تبدیل شده است

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پیشگامان متن باز (OSI)، سازمان غیرانتفاعی حامی و ترویج‌دهنده‌ی نرم‌افزار متن باز، چند روز پیش اعلام کرد که مایکروسافت اخیرا به حامی مالی آن‌ها تبدیل شده است.
تبلیغات

هدف اصلی سازمان غیرانتفاعی پیشگامان متن باز (OSI) تبلیغ و ارتقاء فناوری‌ها و پروژه‌های نرم‌افزاری متن باز از طریق آموزش، همکاری و فراهم‌سازی زیرساخت‌ها است. بدون وجود سازمان‌هایی همچون پیشگامان متن باز، جنبش متن باز، هیچ شانسی برای موفقیت، تکامل و تبدیل شدن به یک پیشگام در صنعت نرم‌افزار و رقابت با سلطه‌ی نرم‌افزارهای مالکیتی نخواهد داشت. اکنون، مایکروسافت با پیوستن به اواس‌آی، قصد ترویج و تبلیغ بیش از پیش نرم‌افزارهای آزاد و متن باز را دارد.

پاتریک ماسون، مدیرکل و رئیس هیئت مدیره‌ی اواس‌آی، می‌گوید:

این یک نقطه‌ی عطف برای اواس‌آی و جنبش نرم‌افزار متن باز به شمار می‌رود. نه‌تنها به رسمیت شناختن ما توسط مایکروسافت، بلکه حمایت آن‌ها به‌عنوان یک حامی مالی و همچنین مشارکت آن‌‌ها در بسیاری از پروژه‌ها و انجمن‌های متن باز، بزرگ‌ترین پیمان همکاری ممکن برای تکامل، پایداری، تضمین منافع و موفقیت نرم‌افزار متن باز به حساب می‌آید.

مایکروسافت پیشگام مشارکت در پروژه‌های نرم‌افزاری متن باز می‌شود

بر طبق اعلام اواس‌آی، مایکروسافت پیشگام مشارکت در پروژه‌های نرم‌افزاری متن باز به میزبانی پلتفرم محبوب توسعه‌ی گیت‌هاب می‌شود. همکاری و مشارکت این سرویس در جامعه‌ی متن باز به‌خوبی شناخته‌شده است. برخی از اقدامات آن‌ها شامل همکاری با شرکت کنونیکال در یک کرنل سفارشی از اوبونتو برای آژور و همچنین زیرسیستم ویندوز برای لینوکس (WSL) است.

مایکروسافت نیز با شرکت‌های رد هت، سوس و همچنین بنیاد لینوکس در پروژه‌های مختلفی همکاری داشته است. ردموندی‌ها همچنین با بنیاد فری بی‌اس‌دی که یکی از وابستگان سازمان اواس‌آی به شمار می‌رود، برای حمایت از سیستم‌عامل آن‌ در پلتفرم پردازش ابری آژور همکاری داشته‌اند. مایکروسافت با پیوستن به پیشگامان متن باز، قصد ادغام بیش از پیش نرم‌افزار متن باز در محصولاتش دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات