دبی نمونه اولیه تاکسی‌ پرنده را با موفقیت آزمایش کرد

جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
با سرمایه‌گذاری شهر دبی و تکنولوژی کمپانی‌های آلمانی، رؤیای ماشین‌ پرنده در آینده‌ای نزدیک به واقعیت تبدیل می‌شود.
تبلیغات

دبی برای اولین بودن در راه‌اندازی تاکسی‌های پرنده بسیار مصمم است. به همین منظور چند وقت پیش خبر از تست‌های میدانی برای اولین نمونه‌ی تولیدشده داد. این ماشین پرنده ۱۸ روتوره با ظرفیت ۲ سرنشین توسط شرکت آلمانی ولوکوپتر که تحت حمایت دایملر است، تولید شده و مانند هلی‌کوپتر، عمودپرواز است. ولیعهد شهر دبی، شیخ حمدان بن محمد، با این وسیله حدود ۵ دقیقه در ارتفاع ۲۰۰ متری از سطح زمین پرواز کرد.

هرچند نمایش کوتاهی بود ولی دبی و ولووکوپتر تمام سعی خود را می‌کنند تا بتوانند زمان گردش این وسیله را تا ۳۰ دقیقه افزایش دهند. آن‌ها تجسم می‌کنند که در زمانی نه‌چندان دور مردم قادر باشند در ایستگاه‌های مخصوص، مانند تاکسی‌سرویس‌های اوبر با یک اپلیکیشن درخواست تاکسی پرنده کنند. همچنین برای احساس امنیت هر چه بیشتر مسافران، در نظر دارند برای این پرنده باتری و روتورهای یدکی به همراه چتر نجات تعبیه کنند.

به گفته مدیر عامل شرکت ولوکوپتر، فلوریان رویتر، مدل فعلی توانایی پرواز بر اساس مختصات جی‌پی‌اس دارد؛ اما این شرکت در نظر دارد در آینده توانایی‌های بیشتری فراهم کند تا مطمئن شود که این دستگاه توانایی اجتناب از تصادف با دیگر وسایل پرنده داشته باشد.

اگر همه‌چیز به‌خوبی پیش برود، می‌توان امید داشت در ۵ سال آینده شاهد پرواز این تاکسی‌ها در شهر دبی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات