آمازون فایر تی وی جدیدی با پشتیبانی از ویدئوی 4K و HDR معرفی کرد

پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمازون دیروز از فایر تی‌وی جدیدی برای رقابت با کروم‌کست‌‌ گوگل رونمایی کرد.
تبلیغات

علاقه‌ی آمازون به گجت‌های استریم محتوای چند‌رسانه‌ای بر کسی پوشیده نیست و این شرکت محصولاتی در ابعاد و انواع مختلف برای این کار تولید کرده است؛ اما فایر تی‌وی آمازون در برابر کروم‌کست‌ گوگل حرف زیادی برای گفتن ندارد. خوشبختانه فایر تی‌وی جدید آمازون به لطف پشتیبانی از ویدئوی 4K و محتوای HDR، دیگر یک رقیب ضعیف برای کروم‌کست‌ گوگل نیست.

فایر تی‌وی آمازون

فایر تی‌وی (Fire TV) جدید دیگر شبیه به یک ستاپ‌باکس نیست و به یک دانگل مربع‌شکل تبدیل شده است. این محصول جدید آمازون به لطف پردازنده‌ی ۱.۵ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ای خود قادر به پخش ویدئوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است. کاربران از این پس قادر به مشاهده‌ی محتوای HDR با فایر تی‌وی هستند و بهبوددهنده‌ی صدای دالبی اتموس نیز توسط آن پشتیبانی می‌شود. پشتیبانی از کنترل صوتی الکسا در این محصول جدید نیز وجود دارد؛ برای مثال الکسا برای شما کانال‌ها را تغییر می‌دهد.

فایر تی‌وی آمازون

فایر تی‌وی آمازون، اپلیکیشن‌های مختلف از بازیگران اصلی بخش محتوای ویدئویی مانند نت‌فلیکس، هولو، اچ‌بی‌او و ان‌بی‌سی را در خود دارد. این دستگاه همچنین از سرویس‌های استریم تلویزیون متنوعی نیز پشتیبانی می‌کند. در کل می‌توان گفت فایر تی‌وی جدید رقیب مستقیم کروم‌کست اولترا است؛ هر دو دستگاه از محتوای 4K و HDR پشتیبانی می‌کنند.

فایر تی‌وی حتی در زمینه‌ی قیمت نیز یک رقیب مستقیم و جدی برای کروم‌کست محسوب می‌شود؛ فایر تی‌وی برچسب قیمتی ۶۹ دلاری دارد. برخی از ویژگی‌های فایر تی‌وی جدید با اطلاعات فاش شده در شایعات پیش از معرفی آن مطابقت دارند؛ با این حال شاهد یک دستگاه عجیب با امکانات خاص وعده داده‌شده در شایعات روبه‌رو نیستیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات