پیشی گرفتن گوگل از اپل، فیس‌بوک و توییتر در نظرسنجی محبوبیت کاربران

پنج‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
اپل، فیس‌بوک و توییتر در نظرسنجی مربوط به محبوبیت کاربران از گوگل عقب افتادند! با استناد به نتایج نظرسنجی مشترکی که شبکه خبری ABC News و روزنامه واشنگتن پست امریکا بر روی 1,007 نفر به طور تصادفی صورت گرفته است، به ترتیب 82 و 74 درصد از پرسش شوندگان نظر مساعدی نسبت به گوگل و اپل داشته‌اند. این دو شرکت به طور مرتب در حال نفوذ به قلب و ذهن کاربران هستند و هم‌اکنون گوگل توانسته گوی سبقت را از رقیب خود برباید.
تبلیغات

با کنکاش بیشتر در نتایج این نظرسنجی درخواهیم یافت که 53 درصد از جامعه آماری نظر «بسیار مساعدی» نسبت به گوگل داشته‌اند؛ در حالی که تنها 37 درصد نسبت به اپل چنین حسی دارند. از سوی دیگر، اپل به ترتیب با 13 و 14 درصد، بیشترین میزان پاسخ‌های «احساس ناخشنودی» یا «هیچ نظر خاصی ندارم» را از آن خود کرده است، و این در حالی است که گوگل به ترتیب با ۹٪ و ۱۰٪ وضعیت بهتری دارد.

البته این نظرسنجی به چرایی و چگونگی احساس مخاطبان نپرداخته، اما به نظر کارشناسان این موضوع بیشتر به دلیل عرضه محصولات رایگان زیادی است که گوگل در اختیار همگان قرارداده است؛ در حالی که محصولات مجانی اپل بسیار کم و محدود هستند. به همین خاطر مخاطبان اپل احساس می‌کنند که شاید قدر پول خود را ندانسته و به خوبی خرج نکرده‌اند.

هر دوی این شرکت‌ها توانسته‌اند بیشترین نظر مثبت را در بین طبقه مرفه جامعه امریکا کسب کنند به طوری که با توجه به نتایج بدست آمده از این نظرسنجی، آن دسته از افراد که درآمدی بیش از 100,000 دلار در سال دارند به ترتیب با 93 و 91 درصد نظر مساعد خود نسبت به گوگل و اپل را اعلام داشته‌اند. از این گذشته گوگل در کسب محبوبیت در بین جامعه مخاطبین جوان – کاربران زیر 30 سال - با 92 درصد نسبت به 81 درصد اپل، نیز پیش است.

از گوگل و اپل که بگذریم، این سنجش آرا به محبوبیت فیس‌بوک و توئیتر نیز پرداخته و نشان می‌دهد که پس از این دو غول، فیس‌بوک دوست داشتنی با کسب 58 درصد نظر مثبت و 28 درصد نظر منفی، در مقام سوم محبوبیت قراردارد، که وضعیت آن به مراتب بهتر از توئیتر است. سیستم میکرو بلاگ توئیتر توانسته نظر مساعد تنها 34 درصد از کاربران را به خود اختصاص دهد در حالی که 36 درصد جامعه آماری دید منفی به آن دارند.

جالب اینکه توئیتر حتی نتوانسته جامعه کاربران جوان را با خود همراه کند و تنها 42 درصد این افراد نظر مثبت نسبت به این سرویس آنلاین دارند و هنوز 43 درصد چندان راضی نیستند. می‌توان ادعا کرد درحالی که فیس‌بوک نفوذ بسیار زیادی در بین مردم داشته، در مقابل توئیتر هنوز برای بسیاری ناشناخته باقی مانده است، و حتی آنها که این پرنده کوچک آبی را می‌شناسند نیز فکر می کنند توئیتر محفلی برای صحبت پیرامون پیش آمدهای خیلی پیش پا افتاده ی روزمره است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات