پیش از خرید رسمی، فیس بوک استفاده از سرویس Here نوکیا را آغاز کرد
پیش از آنکه بصورت رسمی خبری از فروش سرویس نقشهی Here نوکیا بشنویم، فیس بوک استفاده از این سرویس را در اپلیکیشنهای خود در دستور کار قرار داده است. براساس گزارش منتشر شده، بزرگترین شبکهی اجتماعی جهان استفاده از این سرویس را در نسخهی موبایل سرویس تحت وب فیسبوک و همچنین اپلیکیشنهای اندرویدی مسنجر و اینستاگرام مورد استفاده قرار داده است. همچنین به نظر میرسد فیسبوک در پشت صحنه، از سرویس مکانیابی نقشهی Here برای اضافه کردن موقعیت مکانی و نیز اضافه کردن تگ مکان در پستهای کاربران استفاده میکند. این شبکهی اجتماعی پیش از این از سرویس بینگ مایکروسافت بدین منظور استفاده میکرد. فیسبوک در پاسخ به تغییرات صورت گرفته در اختیار داشتن کنترل و انعطافپذیری بیشتر را در نقشه دلیل این امر خوانده است.
براساس گزارشی که ماه پیش توسط بلومبرگ منتشر شده بود، نوکیا در حال یافتن مشتری برای سرویس نقشهی Here است. فنلاندیها در سال 2008 میلادی با پرداخت 1.8 میلیارد دلار این سرویس را از آن خود کردند، اما به نظر میرسد این خرید چندان نیز برای نوکیا سودده نبوده است. سرویس نقشهی Here نوکیا دارای دیتابیس بزرگی از مکانها و دادههای تجاری است و از اینرو میتوان آن را یک گزینهی ایدهال برای فیسبوک در نظر گرفت. نوکیا پیشنهاد خرید این سرویس را به کمپانیهای دیگری نظیر اپل، آمازون، بایدو و شماری از خودروسازان آلمانی داده است. حال باید دید که در صورت تصاحب سرویس Here توسط سایر کمپانیها، فیسبوک در مورد استفاده از این سرویس چه سیاستی در پیش خواهد گرفت.
نوکیا در حال حاضر تمرکز خود را روی تولید تجهیزات مخابراتی افزایش داده و با خرید آلکاتل-لوسنت به این موضوع صحه گذاشته است. حال باید دید که سرنوشت یکی دیگر از بخشهای نوکیا به چه ترتیب رقم خواهد خورد.