دارا خسروشاهی از هیئت مدیره نیویورک تایمز استعفا می‌دهد

جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دارا خسروشاهی که به‌تازگی به‌عنوان مدیر عامل جدید اوبر انتخاب شده است، قصد دارد از جایگاه خود در هیئت مدیره نشریه نیویورک تایمز کناره‌گیری کند.
تبلیغات

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده از کمیسیون ارز و اوراق بهادار ایالات متحده، دارا خسروشاهی روز پنج‌شنبه هیئت مدیره نیویورک تایمز را در جریان استعفای خود از عضویت در این نشریه قرار داد. وی دلیل استعفای خود را مسئولیت‎های تازه در شرکت جدید تحت مدیریتش یعنی اوبر اعلام کرده است. او از سال ۲۰۱۵ به‌عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره نیویورک تایمز فعالیت دارد.

استعفای دارا خسروشاهی به‌هیچ‌عنوان تحت تأثیر مخالفت با نیویورک تایمز یا فعالیت‎ها و قوانین این نشریه نیست.

در سند مذکور گفته شده که استعفای خسروشاهی به‌هیچ‌عنوان تحت تأثیر مخالفت با نیویورک تایمز یا فعالیت‎ها و قوانین این نشریه نبوده است. وی علاوه بر عضویت در کمیته ممیزی این نشریه، در کمیتههای فناوری و نوآوری نیز فعالیت دارد. در کنار دارا خسروشاهی چند عضو دیگر از هیئت مدیره نیویورک تایمز نیز سمتهای مهمی در صنعت فناوری دارند. به‌طور مثال برایان مکاندروس در گذشته مدیر اجرایی پاندورا بوده است و ربکا ون دایک به‌عنوان مدیر بازاریابی آکیولس فعالیت دارد.

نیویورک تایمز در چند وقت اخیر شاهد دریافت موجی از انتقادات بوده است. این نشریه در هنگام انتشار خبر واگذاری سمت مدیرعاملی اوبر به خسروشاهی، به‌صورت صریح اعلام نکرد که وی یکی از اعضای بلندمرتبه این نهاد به شمار می‎رود. البته نیویورک تایمز پشیمانی خود را از خطای به‌وجود‌آمده اعلام کرده و گفته است سمت خسروشاهی، در پوشش اخبار مربوط به او هیچ تأثیری ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات