فیسبوک به دنبال ساخت خانه در سیلیکون ولی است

جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک با ساخت ۱۵۰۰ خانه در سیلیکون ولی، به دنبال حل مشکل اسکان کارکنان خود در این منطقه است.
تبلیغات

کمبود خانه‌های مسکونی در سیلیکون ولی تا حدی مشکل‌ساز شده است و فیسبوک تصمیم گرفته شخصا دست‌به‌کار شود. این شرکت جمعه‌ی گذشته پیشنهاد داد خود ساخت و ساز خانه‌ها را به دست بگیرد و ۱۵۰۰ خانه در نزدیکی ساختمان مرکزی خود احداث کند.

پیشرفت سریع فیسبوک،‌ آلفابت و سایر شرکت‌های فناوری باعث افزایش سریع جمعیت در سان‌فرانسیسکو بی شده؛ منطقه‌ای که در دهه‌ی گذشته پذیرای ده‌ها هزار کارمند جدید بوده است و در نتیجه‌، قیمت خانه و زمان رفت‌وآمد به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرده‌اند.

شرکت‌ها از روش‌هایی مانند اتوبوس‌های مجهز به اینترنت برای کمک به کارکنان خود استفاده می‌کنند. همچنین فیسبوک به کارکنانی که خانه‌ی خود را به نزدیکی محل کار انتقال دهند، تا ۱۰ هزار دلار کمک خواهد کرد.

هرچند با وجود این اقدامات، ساکنان محلی همچنان از سختی حضور شرکت‌های فناوری در محیط زندگی آن‌ها شکایت می‌کنند و مشکل کمبود مسکن همچنان به قوت خود باقی است.

سم کاتر که در یک شرکت املاک فعالیت می‌کند، می‌گوید سیلیکون ولی نتوانسته است امکاناتی مناسب با خواسته‌‌های کارکنان خود فراهم کند. به همین دلیل فیسبوک به دنبال سرمایه‌گذاری در منلو پارک، شهری در ۷۲ کیلومتری سان‌فرانسیسکو است. ساختمان مرکزی این شرکت از سال ۲۰۱۱ در این شهر قرار گرفته است. فیسبوک برنامه دارد شهری طراحی کند که از فضایی اداری به بزرگی ۱۶۰ هزار متر مربع و محیط تجاری به وسعت ۱۲ هزار متر مربع بهره‌مند باشد.

جان تنانس، یکی از نایب‌رئیسان فیسبوک، می‌گوید:

شرکت ما به دنبال ساخت محیط‌هایی است که نیازهای بلندمدت ساکنان را تأمین کنند.

با این وجود اکثر ۱۵۰۰ خانه‌ی ساخته‌شده توسط فیسبوک در اختیار عموم خریداران قرار خواهد گرفت و تنها ۱۵ درصد آن با قیمتی پایین‌تر به کارکنان این شرکت داده می‌شود. فیسبوک همچنین اشاره ‌می‌کند که فرآیند بررسی این پروژه در شهرداری احتمالا ۲ سال زمان خواهد برد. آلفابت نیز قدمی کوچک‌ برداشته و ۳۰۰ خانه‌ی ماژولار برای کارمندان کوتاه‌مدت خود خریداری کرده است.

کریستن کیث، شهردار منلو پارک، در گفتگویی عنوان کرد که نگرانی‌هایی درباره‌ی وضعیت ترافیک پس از احداث خانه‌ها توسط فیسبوک وجود دارد و دپارتمان برنامه‌ریزی در حال بررسی این موضوع است. او همچنین اشاره کرد که طرح فیسبوک با برنامه‌ی بلندمدت توسعه‌ی شهر سازگاری دارد و شهرداری از چنین برنامه‌های استقبال خواهد کرد.

تنانس می‌گوید تراکم این طرح می‌تواند به گسترش پروژه‌های حمل و نقل نیز کمک کند. او می‌گوید: «عدم سرمایه‌گذاری سیلیکون ولی در زمینه‌ی حمل و نقل به تأخیر بیش از حد در جابه‌جایی‌ها منجر شده است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات