شیائومی پتنت‌ های نوکیا را می‌خرد

پنج‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی به‌عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ چینی در عرصه‌ی تکنولوژی، به دنبال خرید پتنت‌های نوکیا است.
تبلیغات

شیائومی روزبه‌روز در حال گسترش دامنه‌ی فعالیت‌های خود است و لازمه‌ی چنین فعالیت‌های گسترده‌ای، در اختیار داشتن پتنت‌های ضروری در بخش‌های مختلف است. حال به نظر می‌رسد این غول چینی تصمیم به خرید پتنت از نوکیا گرفته است. البته قرارداد بین این دو شرکت طیف گسترده‌ای از همکاری‌ها را پوشش می‌دهد؛ پتنت‌ها و تجهیزات شبکه از جمله بخش‌های موردنظر برای همکاری هستند. این اولین بار نیست که شیائومی اقدام به خرید پتنت از دیگر شرکت‌ها می‌کند؛ این شرکت پیش از این نیز ۱۵۰۰ پتنت از مایکروسافت خریده است.

نوکیا و شیائومی هم‌اکنون قرارداد متقابلی برای استفاده از تکنولوژی‌های ضروری برای ارتباطات سلولار دارند. تعداد پتنت‌هایی که شیائومی از نوکیا خریداری کرده است دقیقا مشخص نیست. شرکت فنلاندی نوکیا همچنین به دنبال تأمین نیازهای شبکه‌ای و مخابراتی شیائومی است. طبق اعلام نوکیا و شیائومی، دو شرکت به دنبال گسترش همکاری‌های خود به دیگر زمینه‌ها هستند؛ هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در کنار اینترنت اشیاء مهم‌ترین بخش‌های همکاری‌های آینده‌ی دو شرکت خواهند بود. اطلاعات دیگری از قرارداد همکاری بین دو شرکت در دست نیست و تعداد دقیق پتنت‌های خریداری‌شده و شروط مالی این معامله نامشخص است. طبق اعلام دو شرکت همکاری‌های دو طرف شامل راه‌حل‌های انتقال IP نیز می‌شود. 

این احتمال وجود دارد که پتنت‌ها‌ی جدید با ۱۵۰۰ پتنت خریداری‌شده از مایکروسافت در ارتباط باشند؛ با این حال هنوز با قطعیت نمی‌توان در این مورد نظر داد. مایکروسافت و نوکیا بعد از خرید بخش موبایل نوکیا توسط ردموندی‌ها، رابطه‌ی نزدیکی با یکدیگر دارند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات