تماشا کنید: Sirius، دستیار صوتی هوشمند متن باز

سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
توسعه‌دهندگان نیز دستیار صوتی متن باز Sirius را معرفی کرده‌اند که قادر است کارکردی مشابه دستیارهای صوتی مورد نظر در اختیار کاربران قرار دهد.
تبلیغات

در یک سال اخیر رقابت در عرصه‌ی دستیارهای صوتی پلتفرم‌های موبایل بسیار جدی‌تر از پیش دنبال می‌شود. گوگل، مایکروسافت و اپل هر یک با ارائه‌ی دستیار صوتی اختصاصی خود، قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند. شماری از توسعه‌دهندگان نیز یک دستیار صوتی هوشمند متن باز با عنوان Sirius معرفی کرده‌اند که قادر است کارکردی مشابه دستیارهای صوتی مورد نظر در اختیار کاربران قرار دهد.

مایکروسافت، اپل و گوگل دستیارهای صوتی هوشمند خود را بصورت اختصاصی فقط از طریق سیستم‌عامل‌ خود در اختیار کاربران قرار می‌دهند. البته اخیرا شایعاتی مبنی بر احتمال عرضه‌ی کورتانا در قالب یک اپلیکیشن مستقل برای iOS و اندروید منتشر شده است.کاربران می‌توانند با استفاده از این دستیارهای صوتی و فقط از طریق صوتی، دستوراتی را صادر کنند. گروهی از توسعه‌دهندگان، نمونه‌ای متن باز از یک دستیار صوتی هوشمند را با عنوان Sirius توسعه داده‌اند که تقریبا کارکرد مشابهی دارد.

دستیار صوتی Sirius در جریان برگزاری کنفرانسی در ترکیه رونمایی شد. دستیار صوتی هوشمند متن باز مورد نظر توسط شماری از متخصصان در دانشگاه میشیگان رونمایی شد. این دستیار صوتی همچون سیری، قادر است شماری از دستورات و کارها را به صورت هوشمندانه انجام دهد. توسعه‌دهندگان، این نرم‌افزار متن باز را یک دستیار صوتی هوشمند با قابلیت شناسایی تصاویر و صوت توصیف کرده‌اند که می‌توان با درک مفاهیم موجود در زبان طبیعی و همچنین گرفتن اطلاعات یک تصویر، به سوالات و جستجوهای مرتبط پرسش شده، پاسخ دهد.

Sirius قادر است همچون سیری، فرآیند‌های پیشرفته‌‌ای را نیز برای یادگیری در پیش بگیرد. بهره‌گیری از فرآیند یادگیری عمیق و تحلیل حجم بزرگی از اطلاعات، این امکان را در اختیار نرم‌افزارهایی نظیر Sirius قرار می‌دهد تا با توجه به اطلاعات پیشین دریافت شده از سوی کاربر به پیش‌بینی رفتارها و ارائه‌ی اطلاعات در این خصوص بپردازند.

این پروژه در GitHub قرار دارد و می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید. ویدئویی که در ادامه مشاهده می‌کنید، بخشی از عملکرد این سیستم است که به جستجوی عبارت‌ها و تصاویر مورد سوال می‌پردازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات