رویترز: کورتانا در قالب اپلیکیشن مستقل راهی اندروید و iOS می‌شود

جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
دستیارهای صوتی هر سه پلتفرم اصلی دنیای موبایل را باید به‌‌عنوان یکی از قابلیت‌های خوب برای جذب کاربران به هر کدام از سه پلتفرم iOS، اندروید و ویندوز فون در نظر گرفت، اما گویا مایکروسافت در نظر دارد تا معادلات را در این حوزه تغییر دهد، چراکه به گزارش رویترز، کورتانا در قالب اپلیکیشن مستقل برای اندروید و iOS‌ ارائه می‌شود.
تبلیغات

 کورتانا دستیار صوتی مایکروسافت است که در حال حاضر به‌عنوان نسخه‌ی بتا در ویندوزفون ۸.۱ در دسترس کاربران در برخی از نقاط جهان قرار دارد. ردموندی‌ها این دستیار صوتی را در ویندوز 10 نیز گنجانده‌اند و انتظار می‌رود در پایان سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی رسمی این محصول باشیم. حال آنکه اخباری در خصوص عرضه‌ی کورتانا در قالب اپلیکیشن مستقل برای اندروید و iOS‌ منتشر شده است.

مایکروسافت اخیرا تلاش‌هایی در راستای ارائه‌ی سرویس‌های نرم‌افزاری خود برای سایر پلتفرم‌ها افزایش داده و از این‌رو گمانه‌هایی در خصوص ارائه دیگر سرویس‌های مایکروسافت برای پلتفرم‌های دیگر نیز مطرح شده است. در صورت تحقق این موضوع کاربران سایر پلتفرم‌ها نیز می‌توانند طعم استفاده از دستیار صوتی مایکروسافت را بدون نیاز به خرید گوشی‌های‌هوشمند ویندوزی بچشند.

پس از معرفی کورتانا، مقایسه‌های بسیاری بین هر سه دستیار صوتی موجود برای سه پلتفرم انجام شده که کورتانا به خوبی قابلیت‌های خود را علی‌رغم اینکه در قالب نسخه‌ی بتا عرضه شده، نشان داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات