فیس‌بوک موتور جستجوی مایکروسافت را کنار گذاشت

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
فیس‌بوک از موتور جستجوی بینگ برای تکمیل نتایج در سیستم جستجوی داخلی خود بهره می‌برد و حالا به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی دنیا دیگر از بینگ استفاده نمی‌کند.
تبلیغات

سخنگوی فیس‌بوک با تایید این موضوع در گفتگو با رویترز خبر از رونمایی از یک ابزار جدید در روز دوشنبه داد که به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی نظرات ارسال شده‌ی خود را جستجو کرده یا به اطلاعات مربوط به پست‌های دوستان خود دسترسی پیدا کنند.

تصمیم کنار گذاشتن موتور جستجوی بینگ توسط فیس‌بوک می‌تواند نشان دهنده‌ی اهمیت جستجوی وب باشد که در حال حاضر تحت سلطه‌ی بی‌چون و چرای گوگل است.

جستجو یکی از امکانات کلیدی شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک است، چرا که کاربران از طریق آن یکدیگر را پیدا کرده و در واقع ابزار اصلی برای اتصال آن‌ها به یکدیگر است. فیس‌بوک در حال حاضر ۱.۳۵ میلیارد کاربر فعال دارد که در هر بار مراجعه به این شبکه‌ی اجتماعی از قابلیت جستجوی آن نیز استفاده می‌کنند. تا به امروز فیس‌بوک در موتور جستجوی خود علاوه بر نمایش اطلاعات درون شبکه‌ی اجتماعی خود، نتایج مرتبط از فضای وب را نیز با کمک موتور جستجوی بینگ نمایش می‌داد؛ اما حالا فیس‌بوک، بینگ را کنار گذاشته است.

سخنگوی فیس‌بوک گفته است که فعلا نتایج جستجوی وب را نمایش نمی‌دهیم و بر روی محتوایی که درون خود شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک وجود دارد تمرکز می‌کنیم.

او در باره‌ی ارتباط فیس‌‌بوک با مایکروسافت نیز اظهار نظر کرده و گفته است که ما همچنان ارتباطِ بسیار خوب خود را در بسیاری از حوزه‌ها با مایکروسافت حفظ می‌کنیم.

مدیرعامل فیس‌بوک چندی پیش اعلام کرد که روزانه بیش ۱ میلیارد جستجو در فیس‌‌بوک انجام می‌شود. فیس‌بوک آنقدر بزرگ شده است که بسیاری از اطلاعات مورد نیاز مردم در آن یافت شود. کاربران این شبکه‌ی اجتماعی اخبار و رویدادهای مهم در حوزه‌های مختلف را به اشتراک می‌گذارند و علاوه بر این، انواع مختلف محتوا را در قالب پست در صفحه‌ها، گروه‌ها و بسترهای دیگر فیس‌بوک منتشر می‌کنند.

در حال حاضر گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجوی دنیا است و پس از آن بینگ در رتبه‌ی دوم قرار دارد. براساس گزارش کام‌اسکور، موتور جستجوی بینگ حدود ۲۰ درصد از بازار جستجوی امریکا را تحت کنترل خود دارد.

فیس‌بوک و مایکروسافت همواره ارتباط نزدیکی داشته‌اند، مایکروسافت در اکتبر ۲۰۰۷ مبلغ ۲۴۰ میلیون دلار را در فیس‌بوک سرمایه گذاری کرد تا ۱.۶ درصد از کل سهام این شرکت را در اختیار بگیرد. طی توافق این دوشرکت مایکروسافت بخشی از بنرهای تبلیغاتی فیس‌بوک را نیز تحت کنترل خود گرفت، اما فیس‌بوک در سال ۲۰۱۰ مایکروسافت را از سیستم تبلیغات خود جدا کرد و کنترل کامل تبلیغات در این شبکه‌ی اجتماعی را بدست گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات