سامسونگ پنل ال سی دی با چگالی ۲۲۵۰ پیکسل بر اینچ توسعه می‌دهد

شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به نمایشگرهایی با چگالی پیکسلی بالا نیاز دارند. پنل ال‌سی‌دی جدید سامسونگ این نیازها را مرتفع می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ پنل ال‌سی‌دی جدیدی با چگالی ۲۲۵۰ پیکسل بر اینچ برای کاربردهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی توسعه داده است. سامسونگ این پنل را در نمایشگاه Information Display 2017 در لس‌آنجلس آمریکا به نمایش گذاشت. دلیل توسعه چنین پنلی این است که واقعیت مجازی/افزوده نیاز به چگالی پیکسلی بالاتر از ۲ هزار پیکسل بر اینچ دارد.

پنل جدید سامسونگ، ۱.۹۶ اینچ بوده و رزولوشن 4K دارد. این پنل دارای یک زیرلایه شیشه‌ای به جای لایه سیلیکون است. این باعث می‌شود تا در آینده بتوان نمایشگرهای بزرگتری نیز توسعه داد. قطر هر پیکسل ۱۱.۲۸ میکرومتر و قطر هر زیر پیکسل، ۳.۷۶ میکرومتر است.

یکی از چالش‌هایی اصلی بر سر راه توسعه پنل‌هایی با رزولوشن بالا کاهش اندازه پیکسل و احتمال اختلال پیکسل‌ها با یکدیگر است. سامسونگ برای اینکه این چالش را حل کند، سه تکنولوژی معرفی کرد. این غول تکنولوژی ابتدا نحوه قرار دادن پیکسل را با تکنیک stagger type تغییر داد و زیرپیکسل‌ها را به صورت مثلثی در کنار یکدیگر قرار داد. سپس اندازه کانال‌ها را در TFT به اندازه ۲۵ درصد کاهش داد. در نهایت، فرایند تولید به گونه‌ای بازسازی شد تا بتوان سوراخ‌ها و اتصالاتی با قطر یک میکرومتر تولید کرد.

سامسونگ قصد دارد از این پنل با رزولوشن بالا در نمایشگرهای هولوگرام نیز استفاده کند. از آنجایی که از یک زیر لایه شیشه‌ای برای تولید استفاده می‌شود، در آینده می‌توان اندازه نمایشگر را افزایش داد و در گوشی‌های هوشمند نیز از آنها استفاده کرد.

در مقام مقایسه، دو تصویر زیر را ببینید. تصویر اول پیکسل‌های پنل جدید سامسونگ را نشان می‌دهد. تصویر دوم، پیکسل‌های پنلی با چگالی ۸۷۲ پیکسل بر اینچ را نشان می‌دهد.

پیکسل
پیکسل
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات