اندروید O بر اجرای بهتر اپلیکیشن‌ها، کاهش زمان بوت و بهبود مصرف باتری متمرکز است

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد گوگل در اندروید O به دنبال ایجاد تغییرات اساسی است. این سیستم عامل بر کاهش زمان بوت و مصرف باتری تمرکز دارد.
تبلیغات

همواره انتقاداتی نسبت به سیستم عامل اندروید وجود داشته است و گوگل تلاش کرده در هر نسخه، علاوه بر عرضه‌ی ویژگی‌های جدید، مشکلات مورد نظر را نیز رفع کند.

در همین راستا، گوگل در جریان نطق اصلی کنفرانس Google I/O بسته‌ای به نام Vitals معرفی کرد که به اجرای بهتر اپلیکیشن‌ها و افزایش امنیت اندروید O کمک شایانی می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Vitals را باید Google Play Protect بدانیم که سرویس‌های امنیتی مختلفی برای سیستم عامل اندروید ارائه می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این بسته می‌توان به بهینه‌سازی سیستم عامل اشاره کرد که اپلیکیشن‌ها روان‌تر از گذشته اجرا می‌شوند و میزان مصرف باتری آن‌ها به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است.

ساکنین مانتین‌ویو اعلام کرده‌اند که برای اجرای نرم و روان اپلیکیشن‌ها روی اندروید O، تلاش زیادی کرده‌اند و اکنون علاوه بر کاهش زمان بوت به نصف زمان قبلی، اپلیکیشن‌هایی چون Google Sheets دو برابر سریع‌تر از گذشته بارگذاری می‌شوند. با این وجود گوگل اعلام کرده است همچنان برای بهبود عملکرد اپلیکیشن‌ها سخت تلاش می‌کند.

اندروید O

در همین راستا گوگل از قابلیتی به نام Wise limitis رونمایی کرده که مشابه امکانی است که مدت‌ها در آی‌اواس دیده بودیم. براین اساس، امکان محدود کردن فعالیت اپلیکیشن در پس‌زمینه وجود دارد. این سیستم در سه بخش سرویس‌ها، بروزرسانی مکانی و فعالیت‌های پنهان کار می‌کند.

گزینه‌ی آخر یکی از بدترین شرایطی است که پیش می‌آید؛ چرا که باعث کرش کردن سیستم عامل و اپلیکیشن‌های مختلف به‌طور هم‌زمان می‌شود، عمر باتری را کاهش می‌دهد و عملکرد اپلیکیشن‌ها را دچار اختلال می‌کند. استفانی ساد کاتبرتسون از گوگل، گفته است که وقتی باتری از کار بیفتد، دیگر هیچ چیز اهمیتی ندارد.

قابلیت دیگری که به اجرای بهتر اپلیکیشن‌های کمک می‌کند، Play Console  Dashboard است که در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت. این داشبورد به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا دقیقا بفهمند کجا و چه زمانی شارژ باتری خالی می‌شود، برنامه کرش می‌کند و رابط کاربری دچار کندی می‌شود تا براساس آن بتوانند کدهای مشکل‌دار را بیابند و خیلی سریع مشکل را برطرف کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات