ساتیا نادلا: مایکروسافت گوشی های هوشمند جدیدی با فلسفه سری سرفیس تولید خواهد کرد

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ساتیا نادلا در جدیدترین مصاحبه‌ی خود اعلام کرد مایکروسافت گوشی‌های هوشمند جدیدی تولید می‌کند که شبیه به محصولات موجود در بازار نخواهند بود.
تبلیغات

مایکروسافت به‌ اندازه‌ی ویندوز ۱۰، اطلاعات زیادی در مورد ویندوز ۱۰ موبایل منتشر نمی‌کند. البته ردموندی‌ها هر از چند گاهی در مورد این پلتفرم صحبت می‌کنند و از تغییرات گسترده و برنامه‌های آینده در این رابطه می‌گویند. مایکروسافت در مورد سخت‌افزار موبایل، حتی کمتر از نرم‌افزار سخن می‌گوید و اطلاعات بسیار محدودی در این رابطه ارائه می‌دهد. در روزهای اخیر و پس از انتشار گزارش مالی مایکروسافت برای سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷، شاهد کاهش درآمد بخش لومیا به ۵ میلیون دلار و حتی توقف سرمایه‌گذاری روی ویندوزفون توسط ردموندی‌ها بودیم.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در آخرین گفتگوی خود با MarketPlace، اطلاعات جدیدی ارائه کرده که بسیار جذاب و خواندنی است. نادلا به این نکته اشاره کرده که مایکروسافت به‌طور حتم گوشی‌های هوشمند جدیدی توسعه خواهد داد که شبیه به محصولات کنونی موجود در بازار نیستند.

نادلا اعلام کرده است که مایکروسافت در نظر دارد استراتژی خود در حوزه‌ی گوشی‌ هوشمند را به استراتژی محصولات سری سرفیس نزدیک کند. می‌توان از سخنان نادلا چنین استنباط کرد که ردموندی‌ها در پی تعریف یک مفهوم جدید در حوزه‌ی گوشی‌ هوشمند هستند و از این‌رو است که نادلا محصول آینده‌ی مایکروسافت را متفاوت از تمام گوشی‌های هوشمندی می‌داند که اکنون در بازار حضور دارند.

نادلا در مورد گوشی‌ هوشمند چنین اظهار نظر کرده است:

ما همچنان گوشی هوشمند تولید می‌کنیم. ما تولیدکنندگانی نظیر اچ‌پی در کنار خود داریم. همچنین باید به سایر تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند مبتنی بر ویندوز ۱۰ موبایل اشاره کرد. ما ابعاد مختلف کاربری و ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند نظیر مدیریت و امنیت را در نظر می‌گیریم و روی آن‌ها کار می‌کنیم. یکی از ویژگی‌های اصلی در گوشی‌های هوشمند ویندوزی، کانتینیوم است که امکان تبدیل گوشی به یک پی‌سی را فراهم می‌کند. ما همچنین در پی آنیم تا کل نرم‌افزار‌های خود را برای کاربران سایر پلتفرم‌ها نظیر iOS و اندروید فراهم کنیم. مرحله‌ی بعدی برای ما ایجاد تغییر در فرم و کاربری است. تغییراتی که ما با محصولات سری سرفیس انجام دادیم، کاملا گویا هستند. تولیدکننده‌‌ی خاصی قبل از ما به سراغ گجت‌های هیبریدی یا دو در یک نرفته بود. ما این فرم فکتور را ایجاد کردیم و حال شاهد افزایش محصولاتی هستیم که با پیروی از این طراحی راهی بازار شده‌‌اند. من مطمئن هستم که ما گوشی تولید خواهیم کرد؛ اما گوشی‌های هوشمند تولیدی ما شباهتی به محصولات موجود در بازار نخواهند داشت.

در ماه‌های اخیر همواره شایعات متعددی در رابطه با توسعه‌ی گوشی هوشمند جدیدی توسط مایکروسافت منتشر شده است. اغلب اخبار منتشرشده به رونمایی از گوشی هوشمند جدیدی با نام سرفیس فون اشاره دارند که تغییراتی زیادی در مقایسه با محصولات پیشین مایکروسافت به خود خواهد دید. هنوز مشخص نیست چه زمانی شاهد رونمایی از سرفیس فون خواهیم بود؛ هرچند شنیده‌ها اواخر سال جاری میلادی و ابتدای ۲۰۱۸ را زمان موعود برای رونمایی از سرفیس فون خوانده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات