پشتیبانی اسپیکر هارمن کاردن از سرویس های موسیقی

شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
اسپیکر هوشمند جدید شرکت هارمن کاردن که مبتنی بر کورتانا عمل می‌کند، از سرویس‌های موسیقی متنوعی همچون اسپاتیفای پشتیبانی خواهد کرد.
تبلیغات

سال گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که کمپانی معروف تولیدکننده‌ی تجهیزات صوتی هارمن کاردن، در حال کار روی یک اسپیکر هوشمند جدید مبتنی بر دستیار صوتی این شرکت، یعنی کورتانا است. در آن زمان اطلاعاتی جزئی از این دستگاه کنترل صوتی، به همراه تاریخ عرضه‌ی آن در زمانی نامعلوم در سال ۲۰۱۷ فاش شد.  علاوه بر این تیزر کوتاهی که از آن منتشر شد، نشان می‌داد که این محصول جدید شکل و شمایلی شبیه اسپیکر اکوی آمازون خواهد داشت.

ماه گذشته، مشخص شد که این نام این اسپیکر جدید اینوک (Invoke) خواهد بود و قابلیت پشتیبانی از تماس‌های صوتی اسکایپ نیز خواهد داشت.

روز چهارشنبه، وب‌سایت MSPoweruser گزارش داد که مایکروسافت، به‌روزرسانی جدیدی برای برخی کاربران کورتانا در اندروید منتشر و بخشی به نام «Devices» را به این اپلیکیشن اضافه کرده است که چشم‌انداز غیرمنتظره‌ای از این محصول جدید به ما نشان می‌دهد.

جدا از تأیید نام این اسپیکر، تغییرات جدید افزوده‌شده به کورتانا نشان می‌دهد که این محصول قابلیت اتصال به دامنه‌ی وسیعی از سرویس‌های موسیقی خواهد داشت. به این معنی که اینوک علاوه بر پشتیبانی از سرویس موسیقی اختصاصی مایکروسافت Groove، قابلیت اتصال به پاندورا، تونلن، آی‌هارت رادیو و احتمالا مهم‌تر از همه، سرویس اسپاتیفای خواهد داشت و کاربران می‌توانند از میان آن‌ها، یک مورد پیش‌فرض را برای خود انتخاب کنند.

به نظر می‌رسد ظاهر این تغییرات تا حد زیادی مشابه فرآیند راه‌اندازی اسپیکر کورتانا است که ماه گذشته رونمایی شد. اما این به‌روزرسانی جدید مایکروسافت برای کورتانا در اندروید، ظاهرا تنها برای تعداد محدودی از کاربران عرضه شده و تغییرات جالبی به رابط کاربری این اپلیکیشن افزوده است که شامل موارد زیر هستند:

  • روی یک صفحه‌، فهرست پیشنهادات از طریق کنترل‌های صوتی متنوع توسط اینوک ارائه می‌شود، در این تصویر نام آهنگساز  معروف Ed Sheeran به‌اشتباه Ed Sheeron نوشته شده است.
  • Cortana new update

  • تمام صفحاتی که کاربران از طریق آن‌ها می‌توانند به سرویس‌های موسیقی متنوع متصل شوند، با نام دقیق مشخص شده است. بدون شک مکان قرارگیری این اسامی نیاز به تغییراتی دارند تا توضیحات دقیقی برای هر سرویس ارائه دهند
  • هر صفحه کاربران را به راه‌اندازی اسپیکر اینوک دعوت می‌کند. لوگوی شرکت هارمن کاردن به شکل متفاوتی در صفحه نمایان است؛ در حالی که این شرکت همیشه نام خودش را حتی زمانی که مستقیما به محصولاتش اشاره دارد، به‌صورت «Harman Kardon» نمایش می‌دهد.
  • هنوز کاملا مشخص نیست دقیقا کدام کاربران، این به‌روزرسانی کورتانا را دریافت کرده‌اند. وب‌سایت neowin تعدادی از دستگاه‌های اندروید در دسترس و حتی فایل نصبی کورتانا را که جدیدتر از نسخه‌ی فعلی موجود در گوگل استور است و سه روز پیش منتشر شد، بررسی کردند و دریافتند که هنوز بخش جدید دستگاه‌ها به آن افزوده نشده است. اما مشاهده‌ی اسکرین‌شات‌هایی که چند روز پیش منتشر شد، نشان می‌دهد که به‌روزرسانی جدید مایکروسافت پیش از عرضه‌ی اینوک، نیاز به کمی تغییر و بهبود ظاهری دارد.

    ما هنوز دقیقا نمی‌دانیم این اسپیکر صوتی در چه تاریخی عرضه خواهد شد و چه قیمتی خواهد داشت؛ اما به‌احتمال زیاد در کنفرانس بیلد ماه آینده، مایکروسافت اطلاعات بیشتری از پشتیبانی کورتانا از اسپیکرهای صوتی در اختیار ما خواهد گذاشت. تا آن زمان، می‌توانید تیزر منتشرشده از اینوک را تماشا کنید:

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات