سامسونگ فناوری واقعیت مجازی فیس سنس را به نمایش گذاشت

پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی سامسونگ نمونه‌ای از فناوری جدید واقعیت‌ مجازی خود با نام فیس‌سنس را در معرض نمایش قرار داد.
تبلیغات

پنج ماه قبل، گزارشی در مورد پتنت جدیدی از سامسونگ منتشر شد. این پتنت مربوط به یک هدست واقعیت‌ مجازی با قابلیت‌های ردیابی پیشرفته بود. در پتنت مورد بحث، جزئیاتی در مورد روش ردیابی موقعیت و جابه‌جایی‌های چشمان کاربر و نیز تشخیص حالات چهره بیان شده است.

حال کارکنان واحد C-Labs سامسونگ در حال کار روی پروژه‌ای مشابه با پتنت یادشده هستند. در نمایشگاه VRLA 2017 لس‌آنجلس، تیم واحد C-Labs سامسونگ نمونه‌ای آزمایشی از رابط کاربری واقعیت‌ مجازی بدون نیاز به دست را با نام فیس‌سنس در معرض دید عموم قرار داده‌ است.

فیس‌سنس برای ناوبری در دنیای واقعیت‌ مجازی یک روش کاملا متفاوت در پیش گرفته است. این فناوری حرکات و جابه‌جایی‌های چهره‌ی کاربر را ردیابی می‌کند. فیس‌سنس سیگنال‌های بیومتریک را شناسایی و ترجمه می‌کند و از تغییرات حالات کاربر به‌عنوان ورودی مورد نیاز برای ناوبری بهره می‌برد. این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از دستورات ساده‌ی صوتی در دنیای واقعیت‌ مجازی، مانورهای بصری انجام دهند.

نمونه‌ی نمایش یافته از این تکنولوژی، برای هدست واقعیت‌ مجازی گیر وی‌آر سامسونگ طراحی شده است. سامسونگ می‌گوید شاید روزی این فناوری باعث توسعه تکنولوژی‌های بیومتریک بیشتری شود و کاربران با بهره‌گیری از این فناوری‌ها، بتوانند از دنیای واقعیت‌ مجازی بیشتر لذت ببرند.

Fase sense

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات