سیستم شناسایی چهره سامسونگ هنوز برای به‌کارگیری در سرویس پرداخت‌ آماده نیست

چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پیش‌بینی‌های انجام‌شده نشان از این دارند که سیستم شناسایی چهره سامسونگ، چهار سال دیگر می‌تواند برای هویت سنجی در پرداخت استفاده شود.
تبلیغات

منابع موجود در سامسونگ به همراه تحلیل‌گران اعلام کرده‌اند که سیستم شناسایی چهره‌ی سامسونگ هنوز برای استفاده به‌منظور هویت سنجی در پرداخت آماده نیست و این سیستم طی چهار سال آینده تمام فاکتور‌های لازم برای به‌کارگیری در سیستم پرداخت موبایلی را  به دست خواهد آورد.

بسیاری از کارشناسان، شناسایی چهره را به‌عنوان نسل بعدی فناوری هویت سنجی در گجت‌های الکترونیک می‌دانند؛ به‌طوری‌که بر اساس نظر متخصصان، این فناوری در مقایسه با سنسور عنبیه و اثر انگشت دارای عملکرد بسیار بهتری است. استفاده از این قابلیت هویت سنجی بسیار ساده‌تر است؛ چراکه با بهره‌گیری از آن نیازی به یافتن مکان سنسور اثر انگشت نیست و همچنین دیگر نیازی نیست کاربر دقیقا چشم‌های خود را در کادر مورد نظر برای شناسایی توسط سنسور عنبیه‌ قرار دهد؛ بلکه قرار گرفتن در جلوی دوربین گوشی کافی است.

گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ را باید جزو اولین محصولات موجود در بازار خواند که از این فناوری بهره می‌برند و انتظار می‌رود در آینده نزدیک آیفون ۸ نیز با این ویژگی راهی بازار شود. یکی از متخصصان سامسونگ در این خصوص می‌گوید:

با توجه به ظرفیت فناوری یادگیری عمیق و دوربین‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند، برای اینکه شناسایی چهره را بتوان به‌عنوان یک روش هویت سنجی معتبر در تراکنش‌های مالی مورد استفاده قرار داد، به زمانی حداقل چهارساله نیاز است.

سامسونگ تأیید کرده که ویژگی شناسایی چهره را فقط برای باز کردن قفل گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس استفاده کرده است. سامسونگ چند روز پیش اعلام کرد که می‌توان از سنسور عنبیه برای تشخیص هویت افراد در زمان انجام تراکنش‌های مالی استفاده کرد.

البته بسیاری از کارشناسان معتقدند که با پیشرفت هر چه بیشتر تکنولوژی‌ تشخیص چهره و صدا، می‌توان از این دو فناوری برای هویت سنجی استفاده کرد و دیگر نیازی به تعبیه موارد جانبی نظیر سنسور عنبیه یا سنسور اثر انگشت در گوشی‌ هوشمند نیست.

از جمله‌ی کمپانی‌های پیشرو در زمینه استفاده از فناوری تشخیص چهره به‌منظور هویت سنجی باید به علی‌بابا اشاره کرد که این فناوری را در مارس ۲۰۱۵ طی نمایشگاه CeBIT رونمایی کرد؛ هرچند این فناوری تاکنون توسط کمپانی چینی مورد استفاده قرار نگرفته است.

سامسونگ از سال ۲۰۱۵، هم‌زمان با رونمایی از گلکسی اس ۶ از حسگر اثر انگشت به‌منظور هویت سنجی در پرداخت‌های سامسونگ پی استفاده کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات