ساعت هوشمند مبتنی بر ویندوز 10 ساخته می‌شود

سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یک شرکت آلمانی تولیدکننده‌ی تجهیزات کامپیوتری قرار است ساعت هوشمند مبتنی بر ویندوز ۱۰ تولید کند؛ اما این محصول جدید قابل خریداری برای مصرف‌کنندگان نخواهد بود.
تبلیغات

ویندوز ۱۰ هم‌اکنون تقریبا در همه جا حضور دارد؛ روی کامپیوترهای شخصی، گوشی‌های موبایل، ایکس‌باکس، هولولنز، سرفیس هاب، کامپیوترهای رزبری پای (Raspberry Pi) و بسیاری ابزارهای هوشمند دیگر. در حالی که انتظار می‌رفت مایکروسافت از طریق مایکروسافت بند ۳، ویندوز ۱۰ را به روی دستان ما بیاورد، هنوز مشخص نیست که اصلا چنین چیزی به وقوع خواهد پیوست یا نه؛ اما در همین حین، یک ساعت هوشمند جدید مبتنی بر ویندوز ۱۰ قرار است به‌زودی عرضه شود. اما خیلی در مورد آن هیجان‌زده نشوید؛ زیرا این محصول جدید احتمالا برای شما طراحی نشده است.

شرکت تولیدکننده تجهیزات کامپیوتری آلمانی ترک‌استور (TrekStor) در حال ساخت یک ساعت هوشمند جدید مبتنی بر ویندوز با هسته‌ی اینترنت اشیاء است. این ساعت هوشمند جدید قادر به اجرای اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز و استفاده از دیگر سرویس‌های مایکروسافت نظیر  Microsoft Cognitive و آژور است.

هنوز اطلاعات چندانی در مورد این ساعت هوشمند در اختیار نداریم؛ اما مایکروسافت در روز دوشنبه از طریق بلاگ خود اطلاعاتی جزئی از این محصول منتشر کرد. این ساعت هوشمند مجهز به نمایشگری ۱.۵۴ اینچی با پوشش گوریلا گلاس ۳ خواهد بود و همچنین از اتصالات وای‌فای و بلوتوث پشتیبانی می‌کند و حافظه‌ی ذخیره‌سازی زیادی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این محصول، علاوه بر این از عمر باتری و قدرت پردازشی مناسب انجام وظایف تجاری برخوردار خواهد بود.

اما متأسفانه این محصول مخصوص مصرف‌کننده طراحی نخواهد شد. شرکت آلمانی این ساعت هوشمند را برای مصارف تجاری عرضه می‌کند و موارد استفاده‌ی آن می‌تواند یکی از گزینه‌های زیر باشد:

۱) مدیریت موجودی در خرده‌فروشی

۲) ایجاد خودکارسازی در سرویس‌دهی به مهمان

۳) خودکارسازی صنعتی در تولید

۴) مراقبت از بیمار در خدمات درمانی

۵) موارد صنعتی مشابه دیگر نظیر مدیریت سرمایه، مدیریت ناوگان دریایی و ...

ساعت هوشمند مبتنی بر ویندوز ۱۰ شرکت ترک‌استور، با وجود اینکه قرار نیست توسط مصرف‌کنندگان قابل خریداری باشد؛ اما قطعا بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. این اولین بار است که ما شاهد حضور ویندوز ۱۰ روی یک ساعت هوشمند هستیم؛ در نتیجه، عرضه‌ی آن قطعا اتفاق بزرگی است. به‌طور مشخص، اپلیکیشن‌های یونیورسال معمول ویندوز به نحو مناسبی روی یک ساعت هوشمند با نمایشگری ۱.۵۴ اینچی اجرا نخواهند شد و ترک‌استور بدون شک در کنار ساخت ساعت، مشغول توسعه‌ی اپلیکیشن‌های اختصاصی‌ خود است که برای اجرا روی نمایشگر کوچک ساعت بهینه‌سازی شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات