الکسای آمازون برای تولید چت بات در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت

جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمازون فناوری کنترل صدای دستیار صوتی هوشمند الکسا را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است تا مقدمات توسعه‌ی چت‌بات‌ مبتنی بر الکسا را فراهم کند.
تبلیغات

آمازون تکنولوژی کنترل صدای خود را برای استفاده توسط توسعه‌دهندگان در تولید چت‌بات‌ به اشتراک گذاشت. تکنولوژی کنترل صدا همان ابزاری است که دستیار صوتی هوشمند الکسا نیز از آن استفاده می‌کند. این پلتفرم با نام آمازون لِکس (Amazon Lex) شناخته می‌شود و می‌توان از آن در شناسایی صوت، شناسایی متن و همچنین انجام تعاملات در مکالمات صوتی استفاده کرد. این پلتفرم ابتدا سال ۲۰۱۶ در قالب نسخه‌ی پیش‌نمایش رونمایی شد؛ حال بنا بر گزارش رویترز، آمازون این پلتفرم را رسما منتشر کرده است.

با استفاده از آمازون لِکس، کمپانی‌ها می‌توانند با استفاده قابلیت تعامل صوتی این پلتفرم، در اپلیکیشن‌های خود اینترفیس چت متنی یا صوتی قرار دهند، به‌طوری‌که این قابلیت نظیر سایر دستیار‌های صوتی هوشمند چون الکسا، سیری و گوگل اسیستنت در اختیار کاربران خواهد بود. توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی و مخصوصا دستیارهای صوتی هوشمند را باید جزو روش‌های جدید درآمدزایی کمپانی‌های مختلف خواند، هرچند آمازون با در اختیار گذاشتن فناوری الکسا، در پی درآمدزایی کوتاه‌مدت نیست.

آمازون به‌سختی در تلاش است تا الکسا را گسترش دهد و این دستیار صوتی هوشمند را به پلتفرم غالب مورد استفاده تبدیل کند. بلندگوی اکوی آمازون یک موفقیت بزرگ برای این کمپانی به ارمغان آورد. شماری از گزارش‌های منتشرشده حتی به این نکته اشاره کرده بودند که موجودی این بلندگو تمام شده و آمازون در تأمین تقاضای بازار با مشکلاتی روبه‌رو است. آمازون در پی آن است تا الکسا را در گسترده‌ی وسیعی از گجت‌ها نظیر بلندگو و ساعت‌ و حتی خودرو در اختیار کاربران قرار دهد.

از دیگر مزایای گسترش استفاده از الکسا، در اختیار داشتن داده‌های بیشتر به‌منظور تربیت این دستیار صوتی هوشمند است. آمازون موفق شده بیش از ۱۰ میلیون دستگاه بلندگوی اکو به فروش برساند؛ حال آنکه گوگل اسیستنت و سیری اپل از تعداد کاربران بیشتری برخوردارند.

آمازون به این نکته اشاره کرده است که اجرای الکسا در قالب سرویس‌های ابری باعث می‌شود این کمپانی شانس بیشتری برای بهبود و بروزرسانی کیفیت این سرویس داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات