تیم واقعیت مجازی گوگل، توسعه دهنده بهترین اپلیکیشن هدست وایو را استخدام کرد

سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از توسعه‌دهندگان اصلی اپلیکیشن برای هدست اچ‌تی‌سی وایو اکنون به استخدام تیم واقعیت‌ مجازی گوگل درآمده است.
تبلیغات

لوگان اولسون، توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن بی‌نظیر واقعیت مجازی ساخت موزیک SoundStage حالا به تیم واقعیت‌ مجازی Bavor گوگل پیوسته است. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن SoundStage استودیو، موسیقی خود را در فضای مجازی مدیریت کنید. همان‌طور که اشاره کردیم، این اپ برای هدست واقعیت‌مجازی اچ‌تی‌سی وایو ساخته شده است و با دسته‌های مخصوص و ابزارهای دیگر می‌توانید به ساخت موزیک بپردازید. به عبارتی می‌توان این اپلیکیشن را شبیه به Tilt Brush برای تکنو دانست. نویسنده‌ی وب‌سایت ورج که تجربه کار با این اپلیکیشن دارد، در توصیف ِآن می‌گوید: «هنگامی که سال قبل با این اپ کار کردم، شبیه به یک نرم‌افزار رؤیایی بود.»

یکی از سخنگویان گوگل به ورج گفته است: «ما از ورود لوگان به تیم واقعیت‌ مجازی گوگل بسیار هیجان‌زده‌ایم. به‌عنوان یکی از افراد شاخصی که اپلیکیشن‌های واقعیت‌ مجازی بسیار خوبی چون SoundStage را توسعه داده است، ما واقعا از آنچه لوگان ساخته الهام گرفته و از پتانسیل‌های واقعیت‌ مجازی و خلاقیت در این حوزه بهتر آگاه شده‌ایم.»

اپلیکیشن SoundStage از ماه گذشته به‌صورت محدود از طریق فروشگاه استیم در دسترس قرار گرفته است و نسخه‌ی ۱.۰ آن چندین ویژگی جدید در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ البته این قابلیت‌ها نیز فعلا در مرحله‌ی توسعه هستند. اپلیکیشن مورد بحث برای هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت هم در دسترس قرار گرفته است. با ورود لوگان اولسون به تیم واقعیت‌ مجازی گوگل این مورد تأیید می‌شود که اپلیکیشن SoundStage همانند رقبایی چون Logic Pro و Ableton Live رشد نخواهد کرد. در هر حال گوگل اعلام کرده است که اپلیکیشن‌های بعدی بر اساس آموخته‌های لوگان از محصولات کنونی و محصولات آینده‌ی حوزه‌ی واقعیت‌ مجازی ساخته خواهد شد.

پاییز سال گذشته گوگل در کنار دو گوشی هوشمند پیکسل و پیکسل ایکس‌ال از پلتفرم واقعیت‌مجازی Daydream نیز رونمایی کرد؛ اما در چند ماه اخیر خبر چندانی در مورد این پلتفرم منتشر نشده است. تاکنون شرکت‌های مختلف دستگاه‌هایی که با Daydream سازگاری دارند، معرفی کرده‌اند و علاوه بر این شاید محدودیت عرضه‌ی گوشی‌های پیکسل گوگل در کمتر دیده شدن پلتفرم واقعیت مجازی گوگل مؤثر بوده است. حال استخدام لوگان اولسون نشان می‌دهد که گوگل همچنان به سرمایه‌گذاری در قابلیت‌های خلاقانه‌ی واقعیت‌ مجازی علاقه‌مند است. بد نیست اشاره کنیم که گوگل در سال ۲۰۱۵ نیز تیم توسعه‌دهنده‌ی Tilt Brush را به زیر پرچم خود‌ آورده بود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات