ریزر با ربات هوشمند S.A.i.S.O گوگل هوم و اکوی آمازون را به رقابت می‌طلبد

جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ریزر رباتی انسان‌نما معرفی کرده که در واقع به دستیار صوتی هوشمند این کمپانی مجهز است و رقیبی برای گوگل هوم و اکوی آمازون به شمار می‌رود.
تبلیغات

ریزر اولین کمپانی نیست که اقدام به توسعه‌ی دستیار صوتی هوشمند کرده است، ولی رویکرد این کمپانی در مقایسه با سایر کمپانی‌ها نظیر آمازون و گوگل متفاوت است. ریزر محصول جدیدی معرفی کرده که نه یک بلندگوی هوشمند، بلکه یک ربات دوپا است و S.A.i.S.O نام دارد و از وجود دستیار صوتی هوشمند این کمپانی نیز بهره می‌برد.

S.A.i.S.O مخفف عبارت Sidekick Artificial Intelligence Sensei Online است که در واقع یک ربات دو پا و بسیار متفاوت با بلندگوهای هوشمندی است که گوگل و آمازون تا به امروز رونمایی و راهی بازار کرده‌اند.

سی سو یک بلندگوی صرف نیست که در منزل مورد استفاده قرار گیرد، بلکه یک دستیار صوتی هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی تحت کلاد است که با بهره‌گیری از ظاهر یک ربات دوپا، قابلیت تعامل با کاربران را نیز دارا است.

سی سو قادر است تمام قابلیت‌های گوگل اسیستنت و الکسای آمازون را ارائه کند. علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که یک دستیار صوتی هوشمند به‌صورت معمول انجام می‌دهد، سی سو می‌تواند به‌واسطه‌ی بهره‌گیری از فرم‌فکتور متفاوت، با کاربران فوتبال بازی کند یا در نقش یک مربی ورزشی، کاربر را در انجام حرکات ورزشی راهنمایی کند. این ربات حتی قادر است با بهره‌گیری از دو دوربین سه‌بعدی ۸ مگاپیکسلی و سنسور‌های تشخیص حرکت تعبیه‌شده روی خود، در قالب یک سیستم امنیتی نیز به انجام وظیفه بپردازد.

سی سو قادر است با محصولاتی نظیر Hue فیلیپس و Lifx ارتباط برقرار کند. این ربات می‌تواند محیط پیرامون خود را اسکن کند و به تحلیل شرایط اطراف بپردازد؛ بنابراین در صورتی که کاربر در حال مطالعه باشد یا روی کاناپه به خواب برود، این ربات اقدام به کاهش نور محیط می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات