بلومبرگ: اپل در حال تحقیق برای اضافه کردن قابلیت های واقعیت افزوده به آیفون 8 است

سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شنیده‌ها نشان از این دارند که اپل در حال کار روی قابلیت‌ واقعیت افزوده است تا آن‌ها را به آیفون ۸ اضافه کند.
تبلیغات

در ماه‌های اخیر چندین بار شاهد انتشار اخباری در مورد تلاش‌های اپل در حوزه‌ی واقعیت افزوده بوده‌ایم؛ حال شنیده‌های جدید به نقل از بلومبرگ نشان از این دارند که اپل در حال کار روی ویژگی‌های مبتنی بر واقعیت افزوده است تا از آن‌ها در آیفون ۸ استفاده کند. پیش از این نیز گزارش‌هایی منتشر شده بود که حکایت از توسعه‌ی عینک واقعیت افزوده توسط اپل داشت. مارک گرومن از بلومبرگ در این خصوص به این نکته اشاره کرده است که بیش از صد مهندس در حال کار روی فناوری واقعیت افزوده هستند و از جمله‌ی این متخصصان می‌توان به افرادی اشاره کرد که سابقه‌ی فعالیت در پروژه‌ی هولولنز مایکروسافت و همچنین آکیولس فیسبوک دارند. گرومن در این خصوص می‌گوید:

یکی از قابلیت‌هایی که اپل در پی توسعه‌ی آن و اضافه کردنش به آیفون است، امکان ثبت تصویر و سپس تعویض عمق تصویر یا عمق یک سوژه در تصویر پس از ثبت شدن آن است. همچنین باید به امکان ایزوله کردن سوژه در یک تصویر اشاره کرد که از جمله‌ می‌توان به سر سوژه اشاره کرد. یکی دیگر از قابلیت‌ها، امکان اضافه کردن افکت‌های بصری به تصویر است که از این‌رو آن را شبیه به اسنپ‌چت می‌کند.

بسیاری از تحلیل‌گران در ماه‌های اخیر به اضافه شدن قابلیت‌های جدید به دوربین آیفون ۸ اشاره کرده‌اند. مینگ چی کو، تحلیل‌گر KGI Securities نیز با انتشار گزارشی به این نکته اشاره کرده بود که دوربین آیفون ۸ دچار تحول می‌شود و از قابلیت‌های واقعیت‌های افزوده با دریافت/ارسال کننده‌ی مادون قرمز همراه خواهد شد. با استفاده از ارسال/دریافت کننده‌ی مادون قرمز، دوربین آیفون ۸ قادر خواهد بود عمق منظره پیش رو را ثبت و نقشه‌ی سه‌بعدی اشیاء موجود در محیط پیرامون را نیز ترسیم کند.

واقعیت افزوده برخلاف واقعیت مجازی، کاربران را وارد یک دنیای مجازی نمی‌کند؛ بلکه اشیاء مجازی را وارد دنیای واقعی می‌کند و آن‌ها را پیش چشم کاربران قرار می‌دهد تا تجربه‌ی بهتری از به‌کارگیری گجت‌های دیجیتال در دنیای واقعی داشته باشند. برای مثال می‌توان به نمایش جهت‌یابی در دنیای واقعی به‌منظور سهولت مسیریابی اشاره کرد. تیم کوک نیز بارها در سخنان خود به این نکته اشاره کرده که اهمیت واقعیت افزوده بسیار بالاتر از واقعیت مجازی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات