سامسونگ احتمالا دوباره پردازنده های آیفون اپل را تأمین می‌کند

پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خبر جدیدی منتشر شده است مبنی بر اینکه احتمالا از سال آینده کمپانی سامسونگ مجددا تولید پردازنده‌ی آیفون‌های اپل را بر عهده خواهد گرفت.
تبلیغات

اپل و سامسونگ همکار‌ی‌های زیادی با یکدیگر داشته‌اند و طرف کره‌ای بارها پردازنده‌های آیفون‌های کوپرتینویی‌ها را تولید کرده است؛ اما اپل با گذشت زمان رفته‌رفته کمپانی تایوانی TSMC را جایگزین سامسونگ کرد. حتی امسال هم انتظار می‌رود چیپ‌ست پردازشی ۱۰ نانومتری آیفون ۸ یعنی A11، به‌صورت انحصاری فقط توسط TSMC تولید شود.

درهرحال، گزارش جدیدی از کره‌ی جنوبی منتشر شده است که بر اساس آن، سامسونگ تمایل دارد مجددا قرارداد تولید چیپ‌ست‌های مورد نیاز اپل را به دست آورد. بر اساس خبرهایی که به‌تازگی منتشر شده است، این غول کره‌ای سرمایه‌گذاری‌ عظیمی برای تولید پردازنده‌های ۱۰ نانومتری انجام داده و علاوه بر این، برنامه‌های بزرگی برای گسترش خط تولید چیپ‌ست‌های ۷ نانومتری در سال ۲۰۱۸ دارد. ظاهرا این اقدامات سامسونگ به‌منظور کنار زدن رقیب دیرینه‌اش در حوزه‌ی تولید چیپ‌ست‌های موبایلی یعنی TSMC انجام شده است.

با برنامه‌های جدید سامسونگ برای گسترش خطوط تولید چیپ‌ست‌های موبایلی، بسیاری اعلام کرده‌اند که این شرکت سعی دارد سفارش ساخت چیپ‌ست‌های مورد نیاز برای آیفون سال آینده‌ را از اپل دریافت کند. گفته می‌شود آیفون ۲۰۱۸ اپل از چیپ‌ست ۷ نانومتری  A12 بهره خواهد گرفت. حال باید ببینیم که آیا اپل یک‌بار دیگر به طرف سامسونگ روی برمی‌گرداند یا خیر. باید اشاره کنیم که اپل و سامسونگ اختلافاتی در تولید چیپ‌ست آیفون ۶ داشتند. گفته می‌شود چیپ‌ست‌های آیفون ۶ که توسط سامسونگ ساخته‌ شده‌اند، نسبت به پردازنده‌های ساخت TSMC مصرف انرژی کمتری دارند و علاوه بر این قدرتمندتر عمل می‌کنند.

اپل و سامسونگ همچنان همکار‌ی‌هایی با هم خواهند داشت؛ به‌عنوان مثال سامسونگ نمایشگرهای مورد نیاز اپل را برای این کمپانی تولید می‌کند. حتی انتظار می‌رود در سال جاری نمایشگر نسخه‌ی اولد گوشی‌ آیفون امسال توسط سامسونگ تولید شود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات