رشد ۱۸ درصدی فروش ساعت هوشمند در سال ۲۰۱۷

پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پیش‌بینی می‌شود فروش ساعت‌ هوشمند در سال ۲۰۱۷، با ۱۸ درصد افزایش به ۲۸.۵ میلیون دستگاه برسد.
تبلیغات

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Canalys، سال ۲۰۱۷ سال خوبی برای ساعت‌های هوشمند خواهد بود و فروش آن‌ها با ۱۸ درصد افزایش به ۲۸.۵ میلیون دستگاه می‌رسد. بازار ساعت هر روز پیچیده‌تر می‌شود. در گذشته، انتخاب ساعت کار چندان سختی نبود؛ شما نوع ساعت و سپس یکی از برندهای امگا، رولکس، TAG Heuer و ... را انتخاب می‌کردید. اما با ورود ساعت‌های هوشمند، بازار تغییرات زیادی داشت. حال شما می‌توانید ظاهر ساعت خود را تغییر دهید و با قیمت کمتر، بندهای متفاوتی برای ساعتتان انتخاب کنید.

صنعت ساعت نیز همانند بسیاری از صنایع سنتی دیگر که در حال جنگیدن در بازار الکترونیک هستند، چندان علاقه‌ای به حرکت رو به جلو و رها کردن سنت‌های گذشته ندارد. هر چند، بنا بر گزارش Canalys، این شرکت‌ها در حال عرضه ساعت‌های متصل با قابلیت‌های محدود هستند. این ساعت‌ها برای کسانی طراحی می‌شوند که دوست دارند ساعت سنتی داشته باشند و در عین حال، کمی هم از امکانات ساعت‌های هوشمند بهره ببرند. اما Canalys معتقد است که اگر سازندگان سنتی ساعت می‌خواهند رشد خود را در طولانی‌مدت تضمین کنند، باید ساعت‌ هوشمند روانه بازار کنند. بسیاری از کسانی که در گذشته از ساعت استفاده می‌کردند، حال برای آگاهی از وقت و زمان از گوشی بهره می‌برند. نیاز به ساعت تقریبا جای خود را به گوشی هوشمند داده است و ساعت‌های خاص مانند ساعت شنا، گرچه بسیار کاربردی هستند، اما کاربران محدودی دارند.

توسعه و بازاریابی ساعت هوشمند با ساعت سنتی تفاوت اساسی دارد. جیسون لاو، سخنگوی Canalys، می‌گوید: «آغاز همکاری با شرکت‌های تکنولوژی اولین قدم است. از آنجایی که سازندگان ساعت نه‌تنها باید کاربران سنتی بلکه طرفداران گجت‌های پوشیدنی را نیز جذب کنند؛ یک استراتژی با فرمول خوب، نقش بزرگی بازی خواهد کرد.»

با وجود اندروید Wear 2، طراحی ساعت هوشمند آسان‌تر شده است و سازندگان سنتی اگر می‌خواهند در بازار جدید رقابت کنند، باید آن را در آغوش بکشند. تصویر زیر برآورد Canalys را از بازار ساعت هوشمند تا سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد.

ساعت هوشمند
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات