چرا مدیر عامل جدید مایکروسافت سیاست‌های استیو بالمر را دنبال نمی‌کند؟

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
چرا نادلا رویکرد مایکروسافت را نسبت به استراتژی «دستگاه‌ها و سرویس‌ها» که در دوره بالمر بسیار رواج داشت تغییر داده است؟
تبلیغات

در اواخر دوران بالمر، شاید او هم متوجه شده بود که مایکروسافت برای غول ماندن در دنیای تکنولوژی نیاز به یک تغییر رویه یا شاید یک تکان اساسی در رویکرد‌های خود دارد. استراتژی بالمر این بود که مایکروسافت را به عنوان یک شرکت ارائه دهنده «دستگاه‌ها و سرویس‌ها» نگه دارد، کمپانی که سخت‌افزار تولید می‌کرد تا نرم‌افزار‌های خود مثل مایکروسافت آفیس را به رخ بکشد.

در هر حال، زمانی که نادلا جانشین شد، رویکرد «دستگاه‌ها و سرویس‌‌ها» به کلی از جمع علایق این کمپانی رخت بر بست و جایگزین آن، تمرکز و تاکید بر بهره‌وری شد. چرا چنین تغییری رخ داد؟

بر طبق یک گزارش جدید از FastCompany، نادلا این استراتژی زمان بالمر را تنها یک «ابراز وجود کردن» در مقابل استراتژی‌های شرکت اپل می‌دانست در حالی که این موضوع با هسته‌های کمپانی تحت اختیار وی بسیار فاصله داشت.

FastCompany می‌نویسد:

نادلا استراترژی که مدیر عامل پیشین کمپانی مایکروسافت در دستور کار قرار داده بود و در آخر دوران مدیریت خود نیز گفت که مایکروسافت اکنون یک شرکت مبتنی بر دستگاه‌ها و سرویس‌ها است را مناسب این کمپانی ندانست و اینطور فکر کرد که این شرکت تنها قصد دارد سد راه اپل باشد. نادلا ماموریت مایکروسافت را چنین چیزی نمی‌داند.

اگر می‌خواهید بیشتر از تفاوت سیاست نادلا با بالمر بدانید، از این لینک می‌توانید مقاله کامل FastCompany را مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات