یاهو به Altaba تغییر نام می‌دهد

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اسناد منتشرشده نشان از این دارند که یاهو در پی عوض کردن نام خود به Altaba پس از رفتن به زیر پرچم ورایزن است.
تبلیغات

انتشار یک سند رسمی حکایت از این دارد که کمپانی یاهو نام خود را به Altaba تغییر خواهد داد. این اطلاعات برگرفته از سندی ثبت‌شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار است که علاوه بر مشخص کردن تغییر نام کمپانی به Altaba، خروج مریسا میر از هیئت مدیره‌ی کمپانی را پس از فروش هسته‌ی اصلی فعالیت یاهو اعلام می‌کند.

تغییر نام کمپانی یاهو هم‌زمان با تغییر اعضای هیئت مدیره را باید اقدامی در جهت فروش هسته‌ی اصلی تجارت و کسب‌وکار یاهو به ورایزن عنوان کرد . البته فروش یاهو به ورایزن هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، چراکه این کمپانی در ماه‌های گذشته از دو نفوذ هکری به سرور‌های خود پرده برداشت که سران ورایزن را به تجدیدنظر در مورد تصاحب این کمپانی واداشته است. هنوز مشخص نیست که آیا ورایزن در مورد توافق نهایی، پس از مشخص شدن دو حمله‌ی هکری مذاکره می‌کند یا از تصاحب یاهو منصرف می‌شود.

البته پس از انتشار اخبار مبنی بر تأیید اولین حمله‌ی هکری به یاهو در سال‌های گذشته، شنیده‌ها حکایت از این داشتند که ورایزن مذاکراتی برای تغییر شرایط یا حداقل کاهش قیمت انجام می‌دهد، ولی انتشار خبر مربوط به دومین حمله‌ی هکری باعث شد این مذاکرات متوقف شود.

همان‌طور که اشاره کردیم، بر اساس تصمیم هیئت مدیره‌ی یاهو که در سند متعلق به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت شده است، نام این کمپانی به Altaba تغییر پیدا می‌کند. هیئت مدیره‌ی کمپانی به پنج نفر کاهش خواهد یافت و مریسا میر، مدیرعامل کنونی به همراه دیوید فیلو، بنیان‌گذار یاهو دیگر عضو هیئت‌مدیره نخواهند بود. همچنین ۴ عضو دیگر نیز یاهو را ترک خواهند کرد.

مریسا میر نیز با تأیید تغییر نام کمپانی از یاهو با آلتابا، اعلام کرد این نام به بخشی از کمپانی که به ورایزن فروخته نشده است، تعلق خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات