کیبورد Gboard گوگل ۵۰۰ میلیون بار دانلود شد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کیبورد گوگل که با نام Gboard در گوگل پلی برای دانلود در اختیار کاربران قرار گرفته است، از مرز ۵۰۰ میلیون دانلود عبور کرد.
تبلیغات

اپلیکیشن Gboard که پس از تغییر نام در گوگل پلی برای دانلود در اختیار کاربران قرار گرفته است، بر اساس آخرین آمارها از مرز ۵۰۰ میلیون بار دانلود عبور کرد و از نظر تعداد دانلود در کنار اپلیکیشن‌های پرطرفداری نظیر دراپ‌باکس، گوگل فوتوز و مایکروسافت آفیس قرار گرفت. Gboard در واقع همان گوگل کیبورد است و گوگل پس از بروزرسانی این کیبورد به نسخه‌ی ۶.۰، نام آن را نیز به Gboard تغییر داد. گوگل بروزرسانی جدید اپلیکیشن کیبورد خود را دسامبر سال ۲۰۱۶ منتشر کرد. بروزرسانی جدید باعث شده است نام اپلیکیشن مورد نظر، هم در نسخه‌ی اندروید و هم در نسخه‌ی iOS یکی باشد. البته تغییر نام را نمی‌توان تنها تغییر صورت گرفته در این اپلیکیشن خواند، چراکه گوگل قابلیت‌های جدیدی نیز به سرویس خود اضافه کرده است. برای مثال می‌توان به امکان استفاده از چندین زبان روی یک کیبورد اشاره کرد که قبلا در رقبایی نظیر سوئیفت کی وجود داشت. همچنین باید به قابلیت همگن‌سازی دیکشنری کاربر روی تمام ابزارهایی که از این کیبورد با نام کاربری وی استفاده می‌شود، اشاره کرد.

با استفاده از جی‌بورد می‌توان در اپلیکیشن‌هایی که از گیف پشتیبانی می‌کنند، به کمک کیبورد گیف ارسال کرد. برای مثال هنگام کار با اپلیکیشنی نظیر گوگل هنگ اوتس که از گیف پشتیبانی می‌کند، می‌توان به‌راحتی به ارسال گیف از طریق کیبورد و اضافه کردن آن در متن ارسالی پرداخت. همچنین باید به آیکون G اشاره کرد که کاربردهای مختلفی دارد. برای مثال با کلیک روی این آیکون، می‌توان به جستجو در گوگل یا پیدا کردن یک آدرس خاص پرداخت. از جمله‌ی دیگر قابلیت‌های این کیبورد می‌توان به پشتیبانی از تم‌های مختلف اشاره کرد که شامل رنگ‌های مختلف است. احتمالا در آینده نیز شاهد اضافه شدن قابلیت فراخوانی Google Assistant از طریق این آیکون باشیم.

رشد استفاده از کیبورد جدید با وجود رقبای بسیار قدرتمندی که امکانات متعددی در اختیار کاربران قرار می‌دهند، بسیار جالب توجه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات