پردرآمدترین ستاره یوتیوب ۱۵ میلیون دلار کسب کرد

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فوربز با انتشار گزارشی، پردرآمدترین ستاره‌های یوتیوب را مشخص کرد؛ یک گیمر سوئدی با درآمد سالیانه ۱۵ میلیون دلار در رتبه‌ی اول قرار گرفته است.
تبلیغات

مجله فوربز برای دومین سال پیاپی، لیست پردرآمدترین کانال‌های یوتیوب را منتشر کرده است که در ادامه ۱۰ کانال برتر را معرفی خواهیم کرد. براساس اطلاعات ارائه‌شده، ۱۲ نفر در یوتیوب از ۱۰ کانال درآمدزایی کرده‌اند، به‌طوری‌که این ۱۲ نفر در طول یک سال (تا پایان ژوئن)، بیش از ۷۰.۵ میلیون دلار به جیب زده‌اند که در مقایسه با سال قبل، نشان از افزایش ۲۳ درصدی دارد.

در میان این لیست افرادی با پیشه‌های متفاوت و حوزه‌‌های کاری متنوعی وجود دارند که از جمله‌ی آن می‌توان به یک رپر، یک تولیدکننده ویدیوهای دوربین مخفی، شماری گیمر و یک نانوا اشاره کرد که در طول سال گذشته مجموعا بیش از ۵ میلیون دلار کسب کرده‌‌اند. برای دومین بار در این لیست، کانال PewDiePie متعلق به فلیکس آورید کیلبرگ، گیمر سوئدی، رتبه‌ی اول را مال خود کرد. وی ویدئو‌هایی از گیم‌پلی خود برای بیش از ۵۰ میلیون مشترک پخش می‌کند که نتیجه‌ی آن درآمد سالیانه‌ی ۱۵ میلیون دلاری (طی ۱۲ ماه منتهی به پایان ماه ژوئن) است. درآمد کیلبرگ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است که بخش بزرگی از این افزایش به‌موجب اضافه شدن ویدیوهای وی به یوتیوب رد و همچنین انتشار کتابی از این گیمر است. کیلبرگ کتاب This Book Loves You را منتشر کرد که براساس اطلاعات Nielsen Bookscan از این کتاب بیش از ۱۱۲ هزار نسخه  به فروش رفته است.

فوربز اعلام کرد درآمد‌های اعلام‌شده قبل از کسر مالیات و هزینه‌های اداره‌ی کانال است. این مجله پرآوازه، از اطلاعاتی استفاده کرده که توسط منابعی نظیر Nielsen، IMDB و... به دست آمده است. همچنین باید به مصاحبه با گردانندگان کانال‌ها نیز اشاره کرد.

پس از گیمر سوئدی، یک تولیدکننده‌ی ویدئو با مضمون دوربین مخفی و شوخی با افراد مختلف قرار دارد. آتوود موفق شده است طی ۱۲ ماه بیش از ۸ میلیون دلار درآمد کسب کند. درآمد او در مقایسه با سال گذشته‌ی میلادی بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است که دلایل آن،  افزایش بازدید از ویدیوها،  برگزاری تور با یک ستاره‌ی یوتیوب دیگر با نام یوسف اراکت، فیلم Natural Pranksters و فروش محصولاتی نظیر خودکار، عینک‌ و... است. فوربز اعلام کرد آتوود ۱.۵ میلیون دلار  هم از طریق قراردادهای تبلیغاتی  به دست آورده است.

بسیاری از ستاره‌های یوتیوب از راه‌های مختلفی درآمدزایی می‌کنند. برای مثال می‌توان به پخش آگهی‌ در ابتدای ویدئو و در طول آن توسط خود تولیدکننده اشاره کرد، به‌طوری که آگهی‌دهنده در قالب اسپانسر نمایش داده می‌شود. برای مثال می‌توان به کمدینی با نام اسموش اشاره کرد که با ۷ میلیون دلار  در رده‌ی چهارم قرار دارد و اسپانسر آن ریش‌تراش‌های Shick است. لیلی سینگ به‌عنوان یک کمدین دیگر در جایگاه سوم قرار دارد و درآمدی ۷.۵ میلیون دلاری کسب کرده است. این ستاره‌ها علاوه بر تهیه‌ی ویدئو اقدام فروش محصولات و برگزاری تور می‌کنند که از این طریق نیز درآمدهایی عاید این افراد می‌شود.

در لیست ۱۰ کانال پردرآمد برای یوتیوب، چهار عضو تازه‌وارد به چشم می‌خورند که هر یک ۵ تا ۶ میلیون دلار کسب کرده‌اند. جرمن گارمندیا،  پردرآمدترین ستاره‌ی یوتیوب از آمریکای جنوبی و جوان‌ترین عضو حاضر در لیست است. تایلر اوکلی یکی از این تازه‌واردها به لیست است که ویدیوهایی شبیه به خاطرات روزانه منتشر می‌کند.

اوکلی که در این  ۱۲ ماه بیش از ۶ میلیون دلار کسب کرده، معتقد است با استفاده از یوتیوب دیگر افراد تنها نیستند. اوکلی اخیرا قراردادی با کمپانی الن دی‌جنرس به امضا رساند که چهره‌ای شناخته‌شده در رسانه‌های آمریکای شمالی است. احتمالا در آینده شاهد تولید ویدیوهای جدیدتری از اوکلی در سطح تلویزیون در کنار یک سریال تلویزیونی خواهیم بود. اوکلی کتابی منتشر کرد که تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز شده است.

انتشار کتاب توسط ستارگان یوتیوب رایج است و در کنار تولید ویدئو به‌عنوان یک کانال درآمد جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات