شیائومی یکی از بزرگترین خریداران پتنت های آمریکایی است

سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی‌های زیادی از پتنت‌های آمریکایی استفاده می‌کنند، اما به نظر می‌رسد شیائومی یکی از بزرگ‌ترین خریداران این پتنت‌ها است.
تبلیغات

سال آینده برای شیائومی اهمیت ویژه‌ای دارد. اوایل سال این کمپانی برای اولین بار در CES 2017 شرکت خواهد کرد و ظاهرا قصد دارد در این رویداد از محصولات جدید خود رونمایی می‌کند. بر اساس گزارشی که به‌تازگی منتشر شده؛ این غول چینی پتنت‌های زیادی را در آمریکا تصاحب کرده است که به نظر می‌رسد بخشی از برنامه‌های ورود شیائومی به بازار آمریکای شمالی است.

اوایل سال جاری میلادی، شیائومی همکاری خود با مایکروسافت را آغاز کرد و در پی آن، سرویس‌های مختلف ردموندی‌ها را روی گوشی‌های جدید این کمپانی می‌بینیم. به‌عنوان مثال دستیار دیجیتال مایکروسافت به نام کورتانا به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی می میکس نصب شده است. به‌علاوه شیائومی ۱۵۰۰ پتنت از مایکروسافت خریداری کرده و برنامه‌ی تبادل پتنت میان دو کمپانی به امضا رسیده است.

گروه Richardson Oliver Law به‌عنوان شرکتی که به‌صورت تخصصی در زمینه‌ی خرید و تصاحب پتنت‌ فعالیت می‌کند، در گزارش جدید خود شیائومی را به‌عنوان یکی عمده‌ترین خریداران پتنت‌های آمریکایی در سال ۲۰۱۶ معرفی کرده است. به جز شیائومی، هواوی نیز وضعیت مشابهی دارد.

این اولین باری است که شیائومی در فهرست ROL قرار می‌گیرد و با توجه به حضور قدرت‌هایی چون گوگل، اپل، سامسونگ و مایکروسافت در این فهرست، این موضوع می‌تواند اهمیت زیادی برای شیائومی داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید، تملک پتنت‌ها در زمان تعیین قدرت فنی و علمی شرکت‌ها عامل مهمی به شمار می‌رود.

تا امروز شیائومی ۷۰۰۰ پتنت در اختیار دارد که ۶۲۰۰ نمونه‌ی آن را خریداری کرده است و ۵۲۰۰ مورد تاکنون منتشر شده است. اقدام به تملک پتنت‌های آمریکایی نشان از حضور جهانی این برند در آینده‌ی نزدیک دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات