مدیرعامل مایکروسافت: تجارت موبایل را کنار نگذاشته‌ایم و با یک گوشی تمام‌ عیار بازمی‌گردیم

جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت مدت‌ها است که گوشی جدیدی معرفی نکرده و حالا مدیرعامل این شرکت، صحبت‌هایی کرده است که وجود سرفیس فون را جدی‌تر می‌کند.
تبلیغات

مدت‌ها است که شایعات مربوط به سرفیس فون، پرچم‌دار اختصاصی مایکروسافت به گوش می‌رسد. علاوه بر رندرهای فاش شده‌ی منتسب به این گوشی، اخیرا بنچمارک‌های مربوط به سرفیس فون نیز فاش شده است. از طرفی محصولات سری سرفیس مانند، سرفیس بوک، سرفیس پرو و همچنین سرفیس استودیو، نظر مثبت کاربران و کارشناسان را به خود جلب کرده‌اند و به نظر همه چیز برای اضافه شدن یک گوشی به این خانواده مهیا است. 

در همین راستا، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت اظهار نظر جالبی کرده است: «ما نمی‌خواهیم پیرو دیگران باشیم و سؤال این است که ما چه چیز را می‌توانیم وارد این صنعت کنیم؟ برای پاسخ این سؤال، من تمام فرم‌فکتورهای موجود، تکنولوژی‌های مرتبط با آن‌ها و حتی هوش مصنوعی به‌کار رفته در آن‌ها را بررسی کردم.» وی در ادامه گفته است: «ما در بازار موبایل باقی خواهیم ماند، اما نه به شکلی که رهبران این بازار آن را تعریف کرده‌اند؛ بلکه با محصولی منحصربه‌فرد، کامل و تمام‌عیار.»

این صحبت‌ها، طرفداران مایکروسافت و گوشی‌های مبتنی بر ویندوز موبایل را دلگرم می‌کند و موفقیت مایکروسافت در طراحی لپ‌تاپ، تبلت هیبریدی و کامپیوتر بدون کیس خانواده سرفیس نیز معرفی یک گوشی متفاوت و جذاب را به آن‌ها نوید می‌دهد.

شایعه شده است که مایکروسافت در سرفیس فون (Surface phone) خود، از پردازنده‌ی ساخت اینتل بهره خواهد برد و این گوشی قادر است، اپلیکیشن‌های یونیورسال را همچون کامپیوترهای دسکتاپ و از طریق قابلیت Continuum روی نمایشگرهای بزرگ اجرا کند.

شما درباره‌ی سرفیس فون و آینده تجارت موبایل مایکروسافت چه تصویری در ذهن دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات