گوگل قابلیت Night Mode را به سری نکسوس اضافه می کند

پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
ظاهرا گوگل قصد دارد بر خلاف اظهارات قبلی، قابلیت Night Mode را به گوشی‌های نکسوس اضافه کند.
تبلیغات

در ماه گذشته یکی از برنامه‌نویسان شرکت گوگل در شبکه‌ی اجتماعی گوگل پلاس پستی ارسال کرده و مدعی شده بود قابلیت نایت مود -که هم‌اکنون دارندگان گوشی‌های سری پیکسل می‌توانند از آن استفاده کنند- در اندروید ۷.۱ نوقا  به گوشی‌های نکسوس 6 پی و نکسوس 5 ایکس افزوده نخواهد شد.

ویژگی Night Mode در سیستم عامل اندروید -که مشابه سیستم Night Shift در آی‌اواس عمل می‌کند- با کاهش رنگ آبی نور نمایشگر در زمانی که محیط کم‌نور یا کاملا تاریک است، از صدمه زدن و خسته شدن بیش‌ازاندازه‌ی چشم جلوگیری می‌کند. این قابلیت ارزشمند توسط برخی از سازندگان گوشی‌های هوشمند به سیستم عامل اندروید افزوده شده است و حتی شاهد عرضه اپلیکیشن‌هایی برای فعال کردن آن هستیم؛ بنابراین تمایل دارندگان گوشی‌های نکسوس به داشتن این قابلیت کاربردی قابل‌درک است. 

اندک زمانی پس از اعلام کنار گذاشتن قابلیت نایت مود از نسخه‌ی نهایی اندروید ۷.۱ نوقا، تاپیکی در بخش بررسی مشکلاتِ  صفحه‌ی Code.Google زده شد با این عنوان که «نایت مود را بازگردانید». این موضوع را می‌توان نشانه‌ای از بازگشت این قابلیت در آپدیت نهایی اندروید ۷.۱ دانست.

اما تا زمان عرضه‌ی رسمی و مشخص شدن وضعیت Night Mode در آپدیت بعدی اندروید، کاربران گوشی‌های نکسوس می‌توانند از اپلیکیشن‌های فعال‌کننده‌ی نایت مود در گوگل استور یا اپلیکیشن‌های مستقل معروفی مانند Twilight برای کاهش رنگ نور آبی صفحه‌ نمایش گوشی خود استفاده کنند.

با این‌همه بازگشت نایت مود و افزوده شدن آن توسط گوگل به ساختار سیستم عامل اندروید می‌تواند خبر خوشی برای کاربران گوشی‌های نکسوس باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات