نسخه دوم اپلیکیشن گوگل Allo فاش شد

جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل هم اکنون در حال کار بر روی نسخه‌ی دوم اپلیکیشن پیام‌رسان جدید خود یعنی Google Allo است.
تبلیغات

حدود یک ماه از زمانی که گوگل جدیدترین اپلیکیشن پیام‌رسان خود موسوم به Allo را رسما منتشر کرد می‌گذرد. اگرچه پیش از این گوگل چندین اپلیکیشن پیام‌رسان دیگر را نیز توسعه داده و بسیاری از کاربران به این اپ‌ها انتقادهای شدیدی داشتند، اما باید گفت که Allo تا به اینجای کار عملکرد بدی نداشته است. در حال حاضر تعداد دانلودهای این پیام‌رسان در فروشگاه‌ پلی‌استور بین ۵ تا ۱۰ میلیون بوده و بیشتر نظراتی که کاربران برای آن ثبت کرده‌اند، مثبت است. اولین نسخه‌ی منتشر شده‌‌ی Allo امکانات خیلی زیادی ندارد اما تمام قابلیت‌هایی که در حال حاضر در این پیام‌رسان ارائه می‌شود همگی به خوبی کار می‌کنند.

البته می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت Allo، این است که دستیار شخصی گوگل اسیستنت در این پیام‌رسان در دسترس کاربران قرار گرفته است. علی‌رغم اینکه شاید بسیاری از افراد چندان به ایده‌ی دستیار دیجیتال اهمیت ندهند، اما واقعیت این است که Google Assistant بخش مهمی از تکنولوژی تلقی می‌شود که با دیگر اپلیکیشن‌های مشابه، تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.

علاوه بر این، هم اکنون گوگل در حال کار بر روی یک بروزرسانی بزرگ برای Allo است. بنا به آنچه Derek Ross در قالب یک پست در گوگل‌پلاس منتشر کرده، نسخه‌ی دوم اپلیکیشن پیام‌رسان مورد بحث، یک صفحه‌ی خوش‌آمدگویی اولیه (Splash Screen) دارد و همچنین از چت‌های تک‌رنگ پشتیبانی خواهد کرد. افزون بر آنچه گفته شد، بسیاری از باگ‌ها در نسخه‌ی دوم Allo رفع شده و عملکرد این اپلیکیشن ارتقا یافته است. با توجه به اینکه نسخه‌ی کنونی اپ یاد شده پس از اجرا یک صفحه‌ی سفید را نشان می‌دهد تا محتویات آن بارگذاری شود، ایجاد یک صفحه‌ی اسپلش‌اسکرین و نمایش لوگوی Allo پس از اجرای این پیام‌رسان یک تغییر مثبت محسوب می‌شود. این ویژگی به خصوص برای افرادی که از گوشی‌های قدیمی‌تر اندرویدی بهره می‌برند می‌تواند بیشتر مفید باشد چراکه در چنین دستگاه‌هایی، پس از اجرای Allo چند ثانیه طول می‌کشد تا این اپلیکیشن به طور کامل بارگذاری شود. قابلیت چت‌های تک رنگ نیز باعث می‌شود تا بتوانید صفحه‌ی گپ خود را به شکل سیاه و سفید درآورید.

متاسفانه به نظر می رسد بروزرسانی جدید Allo امکان پشتیبانی از چند دستگاه و نیز پشتیبانی از اس‌ام‌اس را ارائه نمی‌دهد اما این قابلیت‌ها به احتمال زیاد در حال توسعه هستند. لازم به ذکر است که بنا به گفته‌ی Ross، در نسخه‌ی دوم Allo بهینه‌سازی‌های بسیار زیادی انجام شده که در عملکرد بهتر آن تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. همچنین هنوز مشخص نیست که دقیقا چه زمانی این بروررسانی از طریق گوگل‌پلی‌استور در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت، اما امیداوریم به زودی اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر شود. اگر شما هم اکنون از پیام‌رسان Allo استفاده می‌کنید بد نیست بدانید در همین نسخه نیز تعداد بسیار زیادی ترفند وجود دارد که می‌توانید با این اپلیکیشن انجام دهید.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات