امکان نصب گوگل اسیستنت در گوشی های مجهز به اندروید نوقا

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
امکان استفاده از دستیار شخصی جدید گوگل، Google Assistant در گوشی‌هایی غیر از پیکسل که اندروید ۷.۰ به بالا را اجرا می‌کنند وجود دارد.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید گوگل چندی پیش دستیار شخصی جدید سیستم‌عامل موبایلی خود را معرفی کرد. این دستیار که گوگل اسیستنت نام دارد ابتدا در داخل برنامه‌ی پیام‌رسان Allo ارائه شد. همچنین برای اولین بار در گوشی‌های جدید پیکسل شاهد ارائه‌ی مستقل Google Assistant بودیم. 

اگر شما هم یک دستگاه اندرویدی مجهز به اندروید ۷.۰ یا جدیدتر دارید، و همچنین به دستیار شخصی جدید گوگل نیز علاقمند هستید ولی بدین منظور، نمی‌خواهید یکی از گوشی‌های جدید پیکسل را خریداری کنید، ظاهرا روشی برای نصب نسخه‌ی مستقل گوگل اسیستنت در گوشی‌هایی که اندروید ۷.۰ نوقا یا نسخه‌های جدیدتر این سیستم‌عامل را اجرا می‌کنند ارائه شده است. این یعنی می‌توانید از دستیار شخصی جدید اندروید که فعلا فقط روی گوشی‌های پیکسل ارائه شده در دستگاه خود استفاده کنید. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید تا با روش‌های اضافه کردن این ویژگی آشنا شوید.

یکی از کاربران انجمن نام آشنای XDA-Developers به نام brianelv اعلام کرده که اگر گوشی‌هوشمند اندرویدی شما روت بوده و نیز اپلیکیشن گوگل نسخه‌ی 6.5.35.21 یا جدیدتر روی آن نصب شده باشد، در این شرایط می‌توانید با ویرایش فایل build.prop اقدام به نصب گوگل اسیستنت کنید. بدین منظور باید فایل یاد شده را باز کرده و سپس دو خط زیر را به آن اضافه کنید:

ro.product.model=Pixel XLro.opa.eligible_device=true

علاوه بر این یک فایل ایمیج قابل فلش هم برای این منظور، وجود دارد که می‌توانید آن را از طریق این لینک دانلود کنید. فقط به یاد داشته باشید که به دلایل امنیتی، پیش از انجام هر یک از دو روش مورد اشاره، باید اپلیکیشن گوگل را در دستگاه خود Wipe Data کنید.

برخی از کاربران در این مورد گزارش داده‌اند که پس از انجام این‌کار، برخی از عملکرد قابلیت‌های دستگاه آن‌ها نظیر دوربین و میکروفون با مشکل مواجه شده است. احتمالا می‌دانید که میکروفون به منظور استفاده از اپلیکیشن گوگل اسیستنت ضروری است چراکه در صورت خراب بودن این بخش، نمی‌توانید این دستیار شخصی را با گفتن عبارت Ok Google فعال کنید. علاوه بر این، در صورتی که یکی از روش‌های ذکر شده را انجام دهید، هنگام کار با گوشی خود احتمالا با خطاهای مختلفی مواجه خواهید شد و نیز دستگاه شما امکان دریافت بروزرسانی‌های رسمی OTA را از دست خواهد داد.

توجه داشته باشید که زومیت هیچ مسئولیتی در این مورد بر عهده نمی‌گیرد و در صورتی که قصد دارید گوگل اسیستنت را با روش‌های مطرح شده در این مطلب به دستگاه اندرویدی خود اضافه کنید، باید آن را تماما با مسئولیت خود انجام دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات