ارائه ی فضای نامحدود ابری برای دانش آموزان توسط گوگل

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
دانش آموزانی که مدارس آن‌ها از اپ های گوگل برای آموزش بهره می‌برند به زودی می‌توانند به ظرفیت نامحدود در استفاده از فضای ابری گوگل درایو دسترسی داشته باشند. پیش از این در اوایل سال جاری میلادی گوگل خدمات درایو خود را برای استفاده در محیط کار با قیمت 10 دلار در ماه برای خدمات ویژه با فضای نامحدود ذخیره‌ی ابری و برخی ویژگی‌های خاص عرضه کرده بود. امروز اما این شرکت اعلام کرد که این فضای نامحدود به زودی در اختیار دانش آموزان آن هم به صورت کاملا رایگان قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

فایل‌های شخصی در این سرویس جدید می‌توانند تا 5 ترابایت فضای ابری را صاحب شوند که برای استفاده بسیاری از افراد بیش از حد نیاز نیز به شمار می‌آید. این خدمات در اختیار موسسات غیر انتفاعی آموزشی قرار خواهد گرفت و خبری از تبلیغات نیز در آن نخواهد بود. این خدمات هم چنین به صورت خودکار برای افرادی که از خدمات اپ های آموزشی گوگل بهره می‌برند فعال خواهد شد که البته فعال شدن کامل این سرویس چند هفته ای وقت خواهد برد و به صورت تدریجی خواهد بود.

گوگل همچنین اعلام کرده است که خدمات کیف پول خود را نیز به زودی در دسترس افراد قرار خواهد داد که البته هنوز تاریخ دقیقی برای آن معین نکرده است.

تا کنون خدمات اپ‌های آموزشی گوگل تنها به 30 گیگابایت فضا دسترسی داشتند که البته برای بسیاری از دانش آموزان بیش از حد نیاز نیز به شمار می‌رفت، اما از آنجا که هزینه ی ذخیره سازی ابری امروزه کم‌کم در حال نزدیک شدن به صفر است، گوگل نیز این فضا را به بی نهایت تغییر داده است تا بیش از پیش کاربران خود را به خود وابسته و دلبسته کند! دانش آموزان امروزی که با استفاده از این خدمات آموزش خود را می‌گذرانند می‌توانند مشتریان بالقوه ای در بازار کار آینده با قیمت 10 دلار بر ماه باشند که البته این اقدام گوگل ما را به یاد شعار «خبیث نباش» این کمپانی می‌اندازد!

نظر شما چیست؟ آیا این یک اقدام راهبردی گوگل برای جذب مشتریان آینده است یا تنها خیرخواهی آموزشی یک شرکت بزرگ؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات