گوگل از جزئیات توسعه دستیار هوشمند خود می گوید

سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
مطالعه 1 دقیقه
شرکت گوگل در جریان کنفرانس در حال برگزاری در سن فرانسیسکو، نرم‌افزار Google Assistant را رسما منتشر کرد.
تبلیغات

گوگل در جریان کنفرانس Google I/O امسال از دستیار صوتی جدید خود موسوم به Google Assistant رونمایی کرد. این دستیار رقیبی جدی برای دستیار صوتی الکسا (Alexa) شرکت آمازون، سیری اپل و کورتانای مایکروسافت محسوب می‌شود. هم‌اکنون، این دستیار صوتی به عنوان یک دستیار شخصی گوگل در اختیار همه‌ی کاربران است.

مدیر عامل شرکت گوگل، ساندار پیچای (Sundar Pichai) و دیگر کارمندان گوگل در جریان رویدادی که امروز در سن فرانسیسکو در حال برگزاری است، مجموعه‌ی کاملی از ویژگی‌های Google Assistant را به نمایش گذاشتند. این نرم‌افزار از مزیت‌های کامل جستجوی نوآورانه‌ی گوگل شامل نمودارهای علمی و مبتنی‌بر اطلاعات، ترجمه، تشخیص زبان و صدا و پردازش آن و بهبودهایی در زمینه‌ی یادگیری ماشین به منظور تجزیه و تحلیل در سطح انسانی بهره ‌می‌برد.

به علاوه، شرکت گوگل با استفاده از فناوری WaveNet (شبکه‌ی موجی) نرم‌افزار Google Assistant را بهبود بخشیده است که می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی و نه فقط به صورت خواندن عبارات و کلمات، اقدام به تبدیل متن به گفتار کرده و بسیار شبیه به یک انسان پاسخ دهد. این دستیار کا ساختار آوایی را با استفاده از هوش مصنوعی، بازتولید می‌کند.

شرکت گوگل به تازگی نرم‌افزار گپ جدید خود را تحت عنوان Allo منتشر کرده است که دارای قابلیت‌هایی از دستیار جدید گوگل به شکل محدودی بود. اما امروز شاهد محصولات جدیدی هستیم که از دستیار جدید گوگل بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات