لغو تولید گوشی‌های هوشمند پروژه Ara توسط گوگل تایید شد

یک‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
احتمالا با پروژه‌ی آرا (Project Ara) آشنایی دارید که طی آن قرار بود گوشی‌های هوشمند ماژولاری تولید شوند که کاربر براحتی بتواند قطعات مختلف آن را تعویض کند. اکنون پس از چند سال کار گوگل تایید کرده که این پروژه لغو شده است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

متاسفانه این خبر بد صحت دارد. گوگل تایید کرده که پروژه Ara دیگر فعال نبوده و یکی از پروژه‌های رها شده محسوب می‌شود و دیگر خبری از گوشی‌هوشمند ماژولار گوگل نخواهد بود. پروژه Ara در اصل ایده‌ی یکی از افراد گروه تکنولوژی‌ها و پروژه‌های پیشرفته‌ی موتورولا بود. این ایده از جمله مواردی بود که گوگل پس از فروش موتورولا به شرکت چینی لنوو، آن را برای خود نگه داشته بود.

شایعه‌ی لغو پروژه‌ی آرا درست همزمان با شایعه‌ای دیگر منتشر شد که بیان می‌داشت سخت‌افزارهای بعدی گوگل که قرار است معرفی شوند، گوشی‌های جدید پیکسل، کروم‌کست 4K و گوگل Home خواهند بود. بر اساس خبر یاد شده، معرفی این محصولات در روز ۴ اکتبر برنامه‌ریزی شده است. در حال حاضر در مورد این شایعه اما، گوگل هیچ نظری نداده اما این کمپانی به صورت رسمی تایید کرده که پس از سه سال توسعه پروژه آرا، هم اکنون این پروژه‌ی پر حاشیه را لغو کرده است.

سوال باقی مانده اما، هسته‌ی اصلی ایده‌ای است که پروژه‌ی آرا قصد داشت آن را به واقعیت تبدیل کند. شایعه‌ی اولیه بیان کرد که گوگل قصد ارائه این ایده را به سایر کمپانی‌ها ندارد. علاوه بر این در شایعه‌ی یاد شده بیان شده که گوگل تمایل دارد تا فناوری ماژولار پروژه آرا را به بخش اینترنت اشیاء نیز گسترش دهد. در هر صورت گوگل هنوز در این مورد اطلاعاتی اعلام نکرده و باید منتظر ماند و دید که نهایتا چه خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات