شیائومی هدست واقعیت مجازی با ساختار پیچیده تولید می کند

دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی به عنوان یکی از کمپانی‌های نوپا در حوزه‌ی تولید لوازم الکترونیک با وجود عمر کم، طیف گسترده‌ای از محصولات را تولید کرده است. حال شنیده‌ها گویای این موضوع است که شیائومی درصدد تولید یک هدست واقعیت مجازی با ساختاری متفاوت و پیچیده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را باید حوزه‌ای خواند که بسیاری از کارشناسان آن را آینده‌ی حوزه فناوری می‌خوانند. نمونه‌ی بارز این ادعا را می‌توان بازی پوکمون گو خواند که پس از انتشار با استقبال بالایی از سوی کاربران روبرو شده است. همین موضوع کمپانی‌های متعددی را ترغیب به تولید محتوا یا تولید گجت‌های الکترونیک در این حوزه کرده که شامل انواع دوربین‌های ۳۶۰ درجه در کنار هدست‌های واقعیت مجازی است. حال به نظر می‌رسد شیائومی به عنوان یک کمپانی نوپا در نظر دارد تا هدست واقعیت مجازی پیشرفته‌تری را نیز در میان محصولات خود راهی بازار کند. هوگو بارا، قائم مقام این کمپانی در گفتگویی با CNBC اعلام کرده که این کمپانی چینی نیز در حال کار روی هدست واقعیت مجازی با ساختاری پیچیده است. کمپانی چینی پیش از این هدست Mi VR Play را راهی بازار کرده که یک هدست واقعیت مجازی رده پایین بوده و استفاده از آن بسیار ساده است. به نظر می‌رسد منظور هوگو بارا از یک محصول پیشرفته‌تر، هدست واقعیت مجازی هم رده با وایو اچ‌تی‌سی یا ریفت آکیولس است.

شیائومی هدست واقعیت مجازی Mi VR Play را قریب به دو هفته پیش با ساختاری شبیه به کاردبورد گوگل رونمایی کرد. این هدست واقعیت مجازی البته تفاوت‌هایی دارد که استفاده از آن را تسهیل می‌کند. این هدست واقعیت مجازی از تمام گوشی‌های هوشمند با نمایشگر ۴.۷ تا ۵.۷ اینچی پشتیبانی می‌کند.

در پاسخ به سوالی در خصوص میزان فروش هدست واقعیت مجازی شیائومی، بارا به این نکته اشاره کرده که در طول ۸ ساعت ابتدایی آغاز پیش فروش، بیش از یک میلیون دستگاه از این هدست پیش خرید شده است.

اخبار منتشر شده نشان از این دارد که شیائومی برنامه‌هایی را نیز برای تبدیل شدن به یک تولیدکننده‌ی محتوا در بازار چین دارد. چینی‌ها شماری از استارتاپ‌هایی را که بازی و ویدیو برای واقعیت مجازی تولید می‌کنند، تصاحب کرده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که با وجود عدم نیاز به بهره‌گیری از هدست شیائومی، کاربران برای استفاده از محتوای این کمپانی باید نرم‌افزار آن را مورد استفاده قرار دهند.

با توجه به اینکه شیائومی هدست Mi VR Play را در قالب نسخه‌ی بتا راهی بازار کرده، از این‌رو هنوز قیمت این محصول مشخص نیست، حال آنکه شیائومی در هفته‌ی گذشته باندل گوشی هوشمند Mi 5 را در کنار Mi VR Play به قیمت ۲۷۲ دلار به فروش رساند.

نظر شما در مورد واقعیت مجازی و افزوده در کنار هدست‌های تولید شده چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات