ویندوز 10 سال آینده دو بروزرسانی جامع دریافت خواهد کرد

شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ویندوز ۱۰ چند روز پیش بروزرسانی رسمی سالگرد خود را دریافت کرد. خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که سال آینده دو بروزرسانی جامع دیگر برای این سیستم‌عامل در نظر گرفته شده است. این بروزرسانی‌ها، ردستون ۲ و ردستون ۳ نام خواهند داشت و ردستون ۲ با تمرکز بر قابلیت‌های موبایلی این سیستم‌عامل عرضه خواهد شد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت هفته‌ی گذشته بروزرسانی بزرگ ویندوز ۱۰ را با نام رداستون ۱ ارائه کرد. این شرکت برای رفع نیازهای انواع قشر کاربران این سیستم‌عامل محبوب، بروزرسانی‌های متعددی را برای آن منتشر خواهد کرد. نسخه‌ی عمومی و ومخصوص کاربران عادی این ویندوز که بروزرسانی اخیر را دریافت کرد، Current Branch یا CB نام دارد. نسخه‌ی دیگر که حالتی تجاری دارد، Current Branch Business یا CBB است که چند ماه دیگر بروزرسانی جامع خود را دریافت خواهد کرد.

مایکروسافت چند ماه دیگر بر روی رفع باگ و قابلیت‌های جدید نسخه‌ی CBB تمرکز خواهد داشت و سپس بروزرسانی جامع آن را منتشر خواهد کرد. در حال حاضر این نسخه از بروزرسانی نوامبر سال گذشته یعنی ورژن ۱‍۵۱۱ استفاده می‌کند. گفته شده که تا چهار ماه آینده، این نسخه با دریافت ورژن ۱۶۰۷، کامل خواهد شد و هر دو نسخه‌ی CB و CBB با هم ادغام خواهند شد.

نسخه‌ی دیگر که نسخه‌ای مخصوص و انترپرایز است، Long Term Servicing Branch یا به اختصار، LTSB خوانده می‌شود. این نسخه بروزرسانی‌های حساس و امنیتی ویژه‌ای تا ۱۰ سال آینده دریافت خواهد کرد و بروزرسانی آن تا این مدت ادامه خواهد داشت. در حال حاضر، این نسخه همان ویندوز آرتی است که برخی ویژگی‌ها مانند مرورگر اج و استور ویندوز از آن حذف شده‌اند. در ماه اکتبر سال جاری، یک بروزرسانی برای ویندوز ۱۰ LTSB عرضه خواهد شد و زمان ۱۰ ساله‌ی این نسخه از آن زمان شروع می‌شود. به هر حال هر چه از عمر ویندوز ۱۰ بگذرد و بروزرسانی‌های جدید ارائه شود، تفاوت این نسخه‌ها بیش‌ از پیش مشخص خواهد شد.

اما بروزرسانی‌هایی که در سال آینده منتشر خواهند شد، ردستون ۲ (rs2) و ردستون ۳ (rs3) خواهند بود. کارشناسان معتقدند رداستون ۲ با تمرکز بر قابلیت‌های موبایلی ویندوز ۱۰ و همزمان با عرضه‌ی گوشی سرفیس مایکروسافت منتشر خواهد شد.

اما نسخه‌ی LTSB در دوره‌های دو ساله یا سه ساله، بروزرسانی‌های جامعی دریافت خواهد کرد. مایکروسافت توسعه‌ی این نسخه را همراه با ویندوز سرور ۲۰۱۶ انجام می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که ویندوز سرور ۲۰۱۶ نیز مانند این نسخه از پشتیبانی ۱۰ ساله برخوردار خواهد بود. اما نسخه‌های نانو سرور ویندوز سرور ۲۰۱۶ از این پشتیبانی ۱۰ ساله برخوردار نیستند و بروزرسانی‌های آنها نیز مانند نسخه‌ی CBB خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات