تصویری از سرفیس فون مایکروسافت فاش شد

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سرفیس پرو، سرفیس بوک و حالا سرفیس فون! پس از مدت‌ها سکوت در ارتباط با گوشی هوشمند جدید مایکروسافت حالا به نظر می‌رسد کم کم انتظارها برای معرفی گوشی هوشمند سری سرفیس به پایان برسد. به تازگی تصویری از سرفیس فون مایکروسافت منتشر شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

از زمانی که سری محصولات سرفیس مایکروسافت تولید شده‌اند در کنار نام سرفیس پرو و سرفیس بوک همواره علاقمندان شرکت مایکروسافت در انتظار سرفیس فون هم بوده‌اند و بسیاری از طراحان، تصاویری از طرح احتمالی این گوشی هوشمند را نشان داده‌اند و بسیاری از افراد گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با مشخصات سخت افزاری آن داشته‌اند؛ با این حال مدیران شرکت مایکروسافت همواره در مورد وجود چنین محصولی سکوت کرده‌اند. 

پس از سکوت طولانی در رابطه با این گوشی هوشمند حالا باز هم نام Surface Phone بر سر زبان‌ها افتاده است. به تازگی مشخصات سخت افزاری سه مدل گوشی سرفیس فون در منابع خبری منتشر شده است که همگی به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۰ که هنوز به بازار عرضه نشده مجهز هستند. 

وجود چنین محصولی از سری سرفیس که بخواهد کاربران حرفه‌ای گوشی‌های ویندوزی را با سخت افزار قدرتمند پشتیبانی کند، بعید به نظر نمی‌رسد. از سوی دیگر این گوشی هوشمند احتمالا زودتر از سال آینده معرفی نخواهد شد که اگر این طور باشد استفاده از پردازنده‌ای مانند اسنپدراگون ۸۳۰ دور از دسترس نخواهد بود. 

منبعی که مشخصات این ۳ گوشی هوشمند سرفیس فون را منتشر کرده پیش از این هم تصویری از لومیا ۸۵۰ منتشر کرده بود و حتی قبل‌تر از آن رندرهایی از لومیا ۶۵۰ منتشر کرده بود که بعدها با معرفی لومیا ۶۵۰ مهر تاییدی بر تصاویر منتشر شده از سوی این منبع زده شد؛ از این رو تا حدودی می‌توانیم به مشخصات منتشر شده از سوی این منبع اعتماد کنیم. با این حال هنوز به طور دقیق نمی‌توان گفت که آیا این تصاویر واقعا برگرفته از طراحی مایکروسافت است یا این که از سوی علاقمندان و طرفداران مایکروسافت طراحی شده است. 

در این تصویر گوشی هوشمند را درون یک قاب کیبوردی می‌بینیم که یادآور کاور Surface Touch است که تولید آن متوقف شد و یک پورت USB از نوع C نیز در پایین قرار دارد. جک هدفون در بالا و البته ماژول دوربین آشنا با فلش دوگانه در پشت خودنمایی می‌کنند. 

هر چند هنوز هم در مورد این که سرفیس فون در نهایت چنین ظاهری داشته باشد، کمی تردید داریم با این حال تصور نمی‌کنیم مایکروسافت تغییرات بنیادینی در زبان طراحی خود بدهد. اگر این تصویر واقعا متعلق به سرفیس فون باشد، نظر شما در مورد طراحی سرفیس فون چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات