مایکروسافت پتنت دیگری را در رابطه با عینک‌های واقعیت مجازی ثبت کرد

پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
اخیراً پتنت جدیدی از مایکروسافت با نام Wearable Display Device Calibration منتشر شده که نشان از راهکار مایکروسافت برای کالیبره کردن صفحه‌ی نمایش گجت‌های پوشیدنی دارد. همانطور که می‌دانید استفاده از صفحه‌ی نمایش مجزا برای دو چشم چالش‌های خاص خود را دارد.
تبلیغات

استفاده از دو صفحه‌ی نمایش مجزا برای چشم راست و چپ، چالش‌هایی را برای گجت‌های پوشیدنی یا دیسپلی‌های واقعیت مجازی با بهره‌گیری از دو صفحه‌ی نمایش مجزا برای هر دوچشم ایجاد کرده است که پتنت مایکروسافت راه‌حلی برای تنظیم و تراز کردن این دو صفحه‌ی نمایش است. در هد‌آپ دیسپلی‌هایی که یک لنز برای هر چشم اختصاص می‌یابد، هر یک از این لنزها تصویر مستقلی را از یک منظره برای هر چشم کاربر ایجاد می‌کنند که در صورت عدم تطابق و تنظیم این دو تصویر، کاربر تصویری تار را مشاهده خواهد کرد. این مشکل در زمان عدم تطابق تصویر در حالت عمودی بیشتر به‌چشم می‌آید، چراکه در حالت افقی چشم می‌تواند تاحدودی مشکل ایجاد شده را پوشش دهد.

احتمالا این عینک بر پایه سیستم عامل ویندوز 8 ساخته خواهد شد و به راحتی با تلفن های ویندوز فون و تبلت و کامپیوترهای ویندوز 8 یکپارچه شود.

گجت‌های پوشیدنی روز به روز بیشتر مورد توجه تولیدکنندگان قرار می‌گیرند. گوگل با ارائه عینک خود و توسعه گسترده آن، جلوتر از دیگر رقبا است. اما این بار مایکروسافت قصد ندارد همچون بازار تلفن‌های هوشمند اشتباه خود را تکرار کند و با تاخیر وارد بازار شود. ظاهرا این کمپانی سخت در تلاش است تا یک عینک هوشمند را روانه بازار کند.

علاوه بر گوگل و مایکروسافت، سامسونگ نیز در تلاش است تا عینک هوشمند خود را تولید کند. به این ترتیب شرکت‌های مطرح در حوزه موبایل سعی می‌کنند تا از بازار در حال شکل‌گیری ابزارهای پوشیدنی سهمی را از آن خود کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات