تماشا کنید: هواپیماهای بدون پنجره، چشم‌انداز خارق‌العاده در دل آسمان

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
روزگاری ایمنی پروازها مهم‌ترین اولویت شرکت‌های هواپیمایی بود، به نظر می‌رسد حالا این امر در شرکت‌های پروازی معتبر دنیا محقق شده و به امری عادی تبدیل شده و زمان آن رسیده تا ساخت و استفاده از هواپیماهایی با ویژگی‌های جدید و نوآورانه در دستور کار آن‌ها قرار گیرد. استفاده از هواپیماهای بدون پنجره یکی از این موارد است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت طراحی Technicon Design اخیرا به خاطر طرح جت بدون پنجره IXION برنده جایزه شد. ایده این طرح این است که با استفاده از دوربین‌هایی که در جداره خارجی بدنه هواپیما نصب شده‌اند، تصاویری از محیط بیرونی گرفته شده و این تصاویر روی نمایشگرهایی که در داخل هواپیما همچنین سقف آن نصب شده‌اند با کیفیت بالا به نمایش گذاشته‌ می‌شوند.

اما درواقع این نمایشگرهای داخل هواپیما قادر هستند تا هر تصویری را نمایش دهند. با توجه به اینکه در اکثر موارد نمای بیرونی که توسط این نمایشگرها برای مسافران پخش می‌شود، ابرها یا اقیانوس هستند، می‌توان از آن‌ها برای نمایش جنگل‌های انبوه، پارک‌های ملی معروف دنیا یا حتی پخش تصاویر سفری به ماه استفاده کرد.

انرژی مورد نیاز این نمایشگرها هم ازطریق پنل‌های خورشیدی که در جداره بیرونی هواپیما نصب می‌شوند، تأمین می‌گردد.

حذف پنجره‌ها مزایای خاص خود را دارد. این امر موجب کاهش هزینه‌های و قطعات مورد نیاز برای ساخت هواپیما شده و وزن کلی هواپیما را کاهش می‌دهد. همچنین حذف پنجره‌ها دست طراحان را برای طراحی قسمت داخلی هواپیما باز می‌گذارد.

گَرِت دیویس مدیر طراحی این پروژه در این‌باره می‌گوید:

فلسفه این پروژه بسیار ساده است. در این پروژه قصد داریم تا تفکر فعلی را به چالش بکشیم و چیز جدیدی ارایه کنیم که فقط یه رویا نباشد بلکه در عمل نیز اجرا شود.

برخی دیگر از شرکت‌ها هم ایده‌ی هواپیماهای بدون پنجره را دنبال می‌کنند. در سال ۲۰۱۲ و در جریان نمایشگاه هوایی پاریس، شرکت ایرباس هواپیمایی را به نمایش گذاشت که داخل آن از نمایشگرهای مختلف پوشیده شده بود. اوایل امسال بود که شرکت Spike Aerospace هواپیمای بدون پنجره‌ای با نمایشگرهای داخلی را معرفی کرد.

تماشای این ویدئو فوق‌العاده را به شما توصیه می‌کنیم:

اگر این طرح‌ها نشانه‌هایی از هواپیماهای آینده باشند، بدون تردید پرواز با آن‌ها لذت بخش خواهد بود.

همیشه می‌توانید ازطریق موتور جستجوی پرواز کجارو ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرتان را بیابید و به آسانی آن را از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات