گوگل در حال آزمایش طراحی متریال برای نسخه دسکتاپ است

پنج‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل سال ۲۰۱۴ استاندارد طراحی متریال دیزاین (Material Design) را معرفی کرد که بر اساس گزارش این شرکت، نتیجه‌ی آن نوعی طراحی است که در همه‌ی دستگاه‌ها از گوشی‌های هوشمند تا کامپیوترهای شخصی، زیبا و کاربردی خواهد بود. به تازگی خبرهایی مبنی بر تصمیم گوگل برای استفاده از متریال دیزاین در نسخه‌ی دسکتاپ موتور جستجویش نیز منتشر شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

متریال دیزاین (Material Design) نوعی استاندارد طراحی است که در سال ۲۰۱۴ توسط گوگل مطرح شد. این شرکت از آن زمان طراحی بسیاری از محصولات خود را طبق این استاندارد انجام داده و به توسعه‌دهندگان و طراحان نیز پیشنهاد می‌کند تا در طراحی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌هایشان از متریال دیزاین استفاده کنند چرا که گوگل معتقد است این نوع طراحی در تمامی دستگاه‌ها زیبا و کاربردی است.

گوگل مدتی پیش طراحی یوتیوب را به متریال دیزاین تغییر داد و اخیرا گزارش‌هایی از کاربران مختلف در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که حاکی از تغییرات آزمایشی در موتور جستجوی این شرکت در نسخه‌ی دسکتاپ است. این کاربران در گزارش‌های خود عنوان کرده‌اند که نتایج جستجوی آنها در گوگل، با طراحی جدید به نمایش در آمده و تصاویری نیز در این مورد در اینترنت منتشر کرده‌اند.

google material design

به نظر می‌رسد این تغییرات گزارش شده، تغییراتی جزئی در طراحی باشند و قرار نیست گوگل طراحی آشنای موتور جستجوی خود را دست‌خوش تغییرات انقلابی کند. به هر حال تصاویر منتشر شده و گزارش‌ها حاکی از آن است که نتایج جستجو با یک طراحی متریال نمایش داده می‌شوند. پس‌زمینه‌ی این طراحی کمی خاکستری خواهد بود و نتایج جستجو به جای آن که به صورت لیستی ساده به نمایش در بیایند، در کارت‌هایی مجزا مشخص خواهند شد. البته استفاده از این کارت‌ها، تعداد نتایج نشان‌ داده شده در صفحه‌ی اول را کاهش می‌دهد. اما این مورد نیز نمی‌تواند سدی برای اجرایی کردن طراحی متریال باشد چرا که گوگل بارها اعلام کرده کاربران از نتایج ابتدایی جستجو استفاده می‌کنند و اگر نتیجه‌ی دل‌خواهشان در بین نتایج اولیه نباشد، صفحه را ترک می‌کند. از دیگر تغییرات احتمالی می‌توان به این نکته اشاره کرد که اطلاعات اضافی که در سمت مقابل نتایج نشان داده می‌شود نیز در همان لیست نتایج نمایان خواهند شد و طراحی چرخ‌دنده‌ی تنظیمات نیز مانند دیگر محصولات طراحی شده با متریال دیزاین، به سه نقطه تبدیل می‌شود.

نمی‌توان انتطار داشت که طراحی موتور جستجوی محبوب گوگل به این زودی تغییر کند و به نظر می‌رسد تغییرات گزارش شده در مقیاس‌های کوچک و تنها به منظور آزمایش تجربه‌ی کاربری بوده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات