هوش مصنوعی جدید فیسبوک مانند انسان ها توانایی درک متون را دارد

پنج‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هوش مصنوعی جدید فیسبوک به تازگی توسط یکی از مهندسان این شرکت در یک پست وبلاگی معرفی شده است. این سرویس که DeepText نام دارد، می‌تواند با دقتی نزدیک به انسان، متون نوشته شده‌ی افراد را بخواند و درک کند. سرعت این هوش مصنوعی نیز بسیار بالا است و توانایی درک ۲۰ زبان را دارد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فیسبوک به تازگی یک سرویس هوش مصنوعی معرفی کرده که ادعا شده توانایی خواندن و درک متون نوشته شده را با دقتی نزدیک به انسان‌ها دارد. این سرویس که DeepText نام دارد، توانایی درک ۲۰ زبان را در چند صدم ثانیه دارد. یکی از مهندسان فیسبوک به تازگی در یک پست وبلاکی این سرویس را معرفی کرده است.

آن طور که از اطلاعات منتشر شده برداشت می‌شود، این سرویس برای تشخیص متون نوشته شده توسط کاربران استفاده خواهد شد و با فهمیدن مطالب منتشر شده توسط آنها، می‌تواند پیشنهادات بهتری در مورد مطالب مرتبط یا پیشنهادات تبلیغاتی داشته باشد. یکی دیگر از امکاناتی که این سرویس در اختیار فیسبوک قرار می‌دهد، توانایی تشخیص اسپم و هرزنامه است که برای کنترل مطالب منتشر شده و حذف مطالب اضافی بسیار مفید است. البته موارد عنوان شده هنوز به طور کامل آماده نشده‌اند و DeepText درحال حاضر تنها توانایی درک عنوان و متن مطالب را دارد.

قرار است DeepText در مسنجر فیسبوک استفاده شود و به طور مثال زمانی که فردی در پیغام‌هایش نیاز به سرویس یا محصولی را اعلام می‌کند، این هوش مصنوعی می‌تواند موارد مرتبط با نیازها را به آن کاربر پیشنهاد دهد. بعلاوه این سرویس زمانی که افراد قصد دارند محصولاتی را در فیسبوک به فروش برسانند نیز به آنها کمک خواهد کرد و سرویس‌های خدماتی کسب و کار فیسبوک را به آنها معرفی می‌کند.

همان‌طور که از نام این سرویس پیدا است، DeepText توانایی درک متون را با خواندن و مطالعه‌ی زیاد به دست آورده است. فیسبوک امیدوار است تا در آینده دیپ تکست را طوری پیشرفت دهد تا این سرویس بتواند نام مکان‌ها و اشخاص مختلف را در بین متون تشخیص دهد و با استفاده از این قابلیت، پیشنهادات خاص‌تری را به کاربران ارائه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات