سامسونگ همچنان بزرگترین تولیدکننده SSD است

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ شرکتی است که در زمینه‌های مختلفی مشغول به فعالیت بوده و یکی از این بخش‌ها تولید SSD ها است. بر اساس گزارشات جدیدی که از طرف موسسه TrendFocus منتشر شده، هم اکنون این شرکت کره‌ای بزرگترین تولیدکننده SSD در جهان است. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با افزایش ارائه SSD ها در لپ‌تاپ‌ها و پی‌سی‌های جدید، میزان عرضه این محصول نیز رفته رفته در حال افزایش است. سامسونگ بزرگترین تولیدکننده NAND چیپ‌های SSD در دنیا محسوب می‌شود و اخیرا بنا به گزارشی که TrendFocus منتشر کرده، این شرکت همچنان به عنوان بزرگترین تولیدکننده SSD دنیا باقی خواهد ماند. 

بر اساس آمار جدیدی که TrendFocus منتشر کرده، در طی سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۶، تعداد ۳۰.۷۷ میلیون SSD به فروش رسیده است که نسبت به سه‌ماهه نخست سال گذشته، ۳۲ درصد رشد داشته است. سامسونگ ۴۲ درصد از سهم بازار SSD ها را در اختیار دارد و در سه ماهه نخست ۲۰۱۶، موفق به فروش ۱۲.۹۳ میلیون SSD شده است. پس از این غول کره‌ای شرکت سن‌دیسک با ۱۲.۸ درصد، LiteOn با ۱۱.۴ درصد، گینگ‌استون با ۹.۳ درصد، میکرون با ۴.۴ درصد، توشیبا با ۳.۹ درصد و اینتل با ۳.۷ درصد، از سهم این بازار را در اختیار دارند.

بیشترین رشد بازار SSD ها در بخش مشتریان تجاری دیده می‌شود و فروش SSD در این بخش در واقع ۶۹ درصد نسبت به سه‌ماهه اولیه سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است. البته میزان سهم بازار سامسونگ در سه ماهه نخست سال جاری، نسبت به ۴۶.۸ درصد سه‌ماهه پایانی سال گذشته که در آن بازه موفق به فروش ۱۳.۸۲ میلیون SSD شده بوده، کاهش یافته است. لازم به ذکر است که در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۵، میزان فروش پی‌سی‌ها ۱۰ درصد نسبت به کل سال کاهش داشته است.

علاوه بر اینکه سامسونگ SSD های خود را به شرکت‌های بزرگ تولیدکننده پی‌سی نظیر لنوو، اپل و اچ‌پی می‌فروشد، بلکه به صورت مستقیم نیز این محصول را در دسترس خرید همه کاربران عادی نیز قرار داده است. در اوایل هفته جاری نیز این غول کره‌ای از SSD جدید خود موسوم به 750EVO رونمایی کرد. چند ماه‌ قبل نیز شاهد معرفی SSD پرتابل چند ترابایتی T3 بودیم. در ادامه می‌توانید تصاویر مربوط به آمار و ارقام جدید بازار SSD ها را مشاهده کنید.

ssd market share

نظر شما در مورد SSD های سامسونگ و نقش این شرکت در بازار کلی SSD ها چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات