مایکروسافت به مجموع درآمد یک تریلیون دلار دست یافت

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه‌ی فناوری، در سه‌ماهه‌ی گذشته توانست مجموع درآمد خود از زمان تاسیس تا کنون را به یک تریلیون دلار برساند. کارشناسی که این آمار را منتشر کرده عنوان کرده‌است که سود این شرکت در مقایسه‌ با اپل که سال گذشته به این مجموع درآمد رسید، بیشتر بوده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آمار درآمد و سود شرکت‌های بزرگ فناوری در دوره‌های مختلف زمانی، برای کارشناسان و هم‌چنین کاربران مختلف جالب و جذاب است. آماری که هرازچندگاهی به طور مستقیم و غیر مستقیم منتشر می‌شود. یک کارشناس تکنولوژی به نام جف ریفمن (Jeff Reifman) به تازگی آماری منتشر کرده که در آن عنوان شده مجموع درآمد مایکروسافت از ابتدای تاسیس تا کنون، به یک تریلیون دلار رسیده است.

ریفمن در اسنادی که به عنوان نتیجه‌ی تحقیقاتش منتشر کرده، به این نکته اشاره کرده که مایکروسافت در سه‌ماهه‌ی گذشته به این رکورد دست یافته است. اپل، دیگر شرکت فناوری است که این افتخار را در سال ۲۰۱۵ نصیب خود کرد. اما ریفمن در اسناد خود عنوان می‌کند که سود خالص مایکروسافت از این یک تریلیون دلار بیش از اپل بوده است. مجموع سود اپل از این درآمد،  ۲۶۱.۶ میلیارد دلار بوده است و این در حالی است که مایکروسافت ۲۶۵.۲ میلیارد دلار سود داشته است. البته مسئولان مایکروسافت از هرگونه اظهار نظری در مورد این اعداد و ارقام خودداری کرده‌اند. جالب است بدانید این نتایج در خلال تحقیقات ریفمن در مورد فرارهای مالیاتی مایکروسافت در ایالت واشنگتن بدست آمده است.

شرکت‌های جوان‌تر مانند آمازون و گوگل نیز در حال تلاش برای رسیدن به این ارقام هستند. اما آنها هنوز در میانه‌ی مسیر هستند. مجموع درآمد آمازون تا کنون ۵۴۵ میلیارد دلار بوده که البته سود بسیار کمی را نیز برای این کمپانی به همراه داشته است. این شرکت تا به امروز تنها ۳.۳۱ میلیارد دلار سود خالص داشته است. اما در سوی دیگر آمار برای غول جستجو یعنی گوگل بهتر است. این شرکت تاکنون مجموع درآمد ۴۱۷.۳ میلیارد دلاری داشته که ۹۶.۳ میلیارد دلار از آن، سود خالص بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات